[CSS]Text i.p.v. plaatje

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik ben voor mezelf een stylsheet aan het maken dat ik in Opera gebruik als BitTorrent aanstaat (en het internet dus vrij sloom binnendruppelt :) ) 1 van de "maatregelen" die ik daarom neem is het niet laten zien van afbeeldingen. Echter, het is toch fijn om te weten dát er een afbeelding staat. Is het mogelijk om in CSS te zorgen dat ie in plaats van een afbeelding bijvoorbeeld de tekst "[afbeelding]" weergeeft?

Ik heb via google gezocht op replace image by text css maar dit levert vrijwel alleen het omgekeerde op...

Ook op GoT kan ik niets vinden.

leoaq.fm // Jeune Loop

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Als je het met CSS doet is het dikke onzin omdat de plaatjes wel geladen worden maar alleen niet getoont :)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik dacht dat elleen IE ze wél downloadde :?

leoaq.fm // Jeune Loop

• André

André

Analytics dude

CSS word clientside afgehandeld, dus eerst word de hele pagina binnengehaald met alle plaatjes er op en er aan. Daarna wordt de pagina gerenderd met de juiste CSS :)

Verwijderd

Ik gebruik opera niet meer, maar opera had altijd een stand waarin het geen plaatjes downloadde, ipv de plaatjes komt er een omheining met de "alt" tekst daarin denk ik. Zoek eens naar die functie? Zou los moeten staan van je css dingetje.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je kan ook een fatsoenlijke Bittorent client nemen die de snelheid kan cappen naar 10 kb/s onder je max, zodat je wel fatsoenlijk kan surfen. Als je dan al aan symptoombestrijding gaat doen, zet dan het weergeven van afbeeldingen in de preferences van je browser zelf uit.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan gewoon hoor (in opera dan)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
img{
 content:'[afbeelding]';
}

of leuker:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
img{
 content:'[afbeelding: ' attr(alt) ']';
}

Edit: Volgens mij worden de plaatjes niet gedownload @ post #2

[ Voor 26% gewijzigd door Blaise op 03-02-2005 23:20 ]

Verwijderd

in firefox met de "web developer" extension.
kan je gewoon images disabelen.

• André

André

Analytics dude

Blaise schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:14:
De CSS word clientside toegepast, dus de plaatjes zullen eerst gedownload worden voordat de CSS word toegepast. Het kan misschien zijn dat de CSS real-time gerenderd wordt en dat de images op dat moment direct gecancelled worden, maar dat weet ik niet.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

André:
De CSS word clientside toegepast, dus de plaatjes zullen eerst gedownload worden voordat de CSS word toegepast. Het kan misschien zijn dat de CSS real-time gerenderd wordt en dat de images op dat moment direct gecancelled worden, maar dat weet ik niet.
Volgens mij slaat het echt helemaal nergens op, wat je hier zegt, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen, want ik snap er niet zo veel van :D

Het laden van plaatjes staat natuurlijk helemaal los van het interpreteren van de CSS. Het renderen ook voor een groot deel. Heb je nooit een gerenderde pagina gezien zonder plaatjes erin? Als die plaatjes vervolgens nooit blijken te komen (404 of disabled om de een of andere reden) stopt 't renderproces daar gewoon.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Blaise schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:14:
Kan gewoon hoor (in opera dan)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
img{
 content:'[afbeelding]';
}

of leuker:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
img{
 content:'[afbeelding: ' attr(alt) ']';
}

_/-\o_

Werkt perfect!

leoaq.fm // Jeune Loop

• André

André

Analytics dude

drm schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:12:
[...]
Volgens mij slaat het echt helemaal nergens op, wat je hier zegt, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen, want ik snap er niet zo veel van :D

Het laden van plaatjes staat natuurlijk helemaal los van het interpreteren van de CSS. Het renderen ook voor een groot deel. Heb je nooit een gerenderde pagina gezien zonder plaatjes erin? Als die plaatjes vervolgens nooit blijken te komen (404 of disabled om de een of andere reden) stopt 't renderproces daar gewoon.
Ik bedoel eigenlijk hetzelfde maar zie nu dat ik het niet helemaal handig geformuleerd heb. De vraag is als je da manier van Blaise gebruikt of de browser de plaatjes wel of niet download.

Verwijderd

Ik denk trouwens dat de topicstarter ook nog wel een
Cascading Stylesheet:
1
*{background-image:none}
wil toevoegen.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In de textonly CSS van de pre defined sheets van opera zitten defines voor onder meer <input type=image /> (C:\Program Files\Opera\Styles\user\Textonly.css)

Of plaatjes met display:none worden gedownload verschilt per browser (en misschien caching). Kan je hier testen. Bij mij download Opera 5.4 geen display:none-plaatjes en IE6+Firefox wel.
Pagina: 1