hub tussen modem en computer...

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Ik heb dus @home kabel internet, ik kan dus nu meerdere pc's erop zetten dmv een hub na het modem te plaatsen! Ik heb nu ook een xtra IP adres van hun gehad.
Nu heb ik de hub dus na het modem geplaatst en het modem met een mooi kabeltje in de uplink gepleurd, en mijn pc op het volgende vrije UTP kanaal, dit werkt dus niet, mijn pc verzend maar ontvangt niks! Nu komt het leuke, doe ik ditzelfde maar dan boven bij mijn pc, dus de kabel in het modem onder laten en die kabel naar mijn pc rechtstreeks gaan alleen niet in de netwerkkaart maar in de uplink en die korte kabel in het volgende vrije UTP kanaal en die dan weer naar de netwerkkaart dan werkt het perfect.
WAT IS ER NOU VERKEERD!!!!!!

• EricV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

dus de kabel in het modem onder laten en die kabel naar mijn pc rechtstreeks gaan alleen niet in de netwerkkaart maar in de uplink
Wat een verwarrend verhaal man. Kan je het eens duidelijk schrijven?
Onder, boven, kan niet, humpf? :?

En zijn alle kabels één-op-één of crosslink?

Verwijderd

crosscable misschien?

Verwijderd

probeer het es gewoon in een poort vd. hub

owja, schrijf het de volgende keer es wat duidelijker op, evt met wat returns hier en daar, dan krijg je vanzelf ook meer reacties...

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Nou ik probeer het opnieuw...

Ik heb dus een Target 9poorts hub, poort 1 is geschakeld met Uplink...

Nou wil ik mijn COM21 modem van @home op de Uplink zetten, en mijn pc op poort 2...

Moet ik dan alle kabels 1 op 1 hebben, of moeten ze toch cross-link zijn??

De situatie nu: cross-link kabel van het COM21 modem naar de poort 1 (dus niet Uplink)
Mijn pc op poort 2 en ik kan internetten!

Ik snap het dus niet zo goed, iemand een idee wat er fout gaat bij dat 1 op 1 gebeuren, want dat wil dus niet werken!
1 op 1 kabel van COM21 -> Uplink
1 op 1 kabel (denk ik, want die kabel is door de monteur gemaakt van @home, deze kabel gaat normaal van COM21 naar pc), dus ook een 1 op 1 kabel van HUB (poort 2) -> pc
edit:

DAT WERKT DUS NIET!!!

edit:

Sluit ik nou boven die kabel wat rechtstreeks van de COM21 afkomt op de Uplink (normaal gaat die in de pc) van de HUB, en dan een 1 op 1 kabel van poort 2 (HUB) naar mijn pc, dan werkt het wel!

hmm ik hoop iemand een goed voorstel of uitleg, ik heb 3 ip's nu, van @home, 1 voor broertje en 1 voor laptop...

• EricV

EricV

Telematicus collosus

De COM21 is zo te horen gemaakt om met een één-op-één kabel te communiceren met een PC.
De UTP poort van de COM21 is dus een uplink.
Wat een uplink dus eigenlijk doet is een connectie crosslink maken :)
Maar de hub doet dit ook al. Dus moet je de één-op-één van de kabel in de uplink gooien, anders wordt ie dubbel gecrossed en is ie weer terug bij af.

NICs(netwerkkaarten) zijn gewoon dom en crossen niet, maar de hub doet dit wel, dus daarom doe je hem één-op-één in de HUB.

Snappez vous? :)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
ja maar als ik die 1 op 1 in de COM21 duw aan de ene kant en de andere kant in de Uplink, dan krijg ik boven geen verbinding, dus dan zou die kabel wat de monteur van COM21 naar pc heeft gelegd (die dus nu op mijn HUB op poort 2 zit en boven op de pc) cross-link kunnen zijn ofzo??

• EricV

EricV

Telematicus collosus

Kan je zien aan de kleur codes. In de stekkertjes kan je zien welke kleur op welk pinnetje zit. Als die aan de andere kant op dezelfde plek zit is het één-op-één. Maar dan zou jouw COM21 UTP poort niet crosslink zijn, waardoor het onlogisch is dat hij in de uplink moet.

Maar met deze informatie moet je er zelf ook wel uit kunnen komen.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Installeer een Linux firewall. Is sowieso beter met kabelmodems.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
als ik dan dus een 1 op 1 kabel in de COM21 duw en die weer insteek op de Uplink van de HUB werkt het dus niet of wat????
want nu heb ik een cross-link kabel van COM21 naar HUB poort 1, dus niet de Uplink, en zoals je ziet ik ben online

• EricV

EricV

Telematicus collosus

Dan werkt één-op-één in je uplink in principe ook :)
Ik kan je alleen zeggen wat een feit is met kabels. Hoe jouw apparatuur daar mee omgaat weet ik niet :7

• EricV

EricV

Telematicus collosus

BTW, koop een kabel tester :)

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
nou ik heb nu een groene UTP kabel hiero, die heb ik van het werk gekregen, en dat is een 1 op 1 kabel, die werkt dus nu wel... ik kan dus nu gewoon internetten...
via de Uplink

nu moet ik nog mijn broertje zijn kabel aanleggen en op mijn kamer verder niks meer, heb ik namelijk wall-outlet, voor pc en laptop (net gemaakt)

bedankt voor jullie info
Pagina: 1