Toon posts:

adsl router -> wrt54g -> wel/geen ip van dhcp

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een v/d vier poorten van mijn adsl router/switch heb ik een WRT54g als accesspoint aangesloten. Deze wil ik als bridge gebruiken om zo mn wireless apparatuur in mn lan te hangen.

Wanneer ik (bv) mn laptop in een v/d vier utp poorten van mijn wrt54g steek krijg ik netjes een ip van mn adsl router/switch (dhcp service op de wrt54g staat uit). Via wireless verbinding wordt er echter geen ip gegeven via dhcp. wie weet hoe dit komt ?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Wordt de draadloze verbinding gemaakt?
Wat als je handmatig een IP-adres aan de draadloze verbinding toewijst?

Verwijderd

Tsja, dat kan van alles zijn.

Kijk allerleerst eens of je die WRT54g niet als bridge of Accesspoint kunt instellen. Dat scheelt je al een hoop moeite.

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

Noordamski

yibbedi yibbeda

als je wireless apparaat een vast ip geeft werkt het dan wel?
Kun je dan pingen naar ipnummers of namen?

Beetje meer info geven....

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Verwijderd

Topicstarter
De draadloze verbinding wordt wel gemaakt. Wanneer ik handmatig een ip adres invoer kan ik andere machines in het lan niet benaderen (wat mij verbaasd). Nogmaals, wanneer ik via een kabel verbinding maak met mijn wrt54g krijg ik dus een IP van de router/switch die voor de wrt54g hangt (en kan ik wel alles (pingen, internetten, etc))

de wrt54g kan ik niet zo 1-2-3 als bridge of accesspoint instellen. zal eens proberen wat er meer mogelijk is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 19:41 ]

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid de router hangt op het switch gedeelte van de WRT54g en niet op de WAN?? Want als die namelijk op de wan hangt kan het niet werken. Als je de router op het switch gedeelte van de WRT54g hangt, gebruik je je WRT54g als acces point.

Mac beveiliging, en encryptie even uitzetten om te testen!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 19:48 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:48
Hangt je Linksys in hetzelfde subnet? Volgens mij gaat dit uberhaupt niet werken. Jouw Linksys moet namelijk UDP pakketjes doorsturen. Probeer opensource software. Daar kun je een IP-helper adres invullen. Wellicht dat je router het dan wel door relayed. Maar zo in een netwerk hangen en dan verwachten dat de router requests doorstuurt. Nee dat gaat denk ik niet werken.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Als je handmatig een IP-adres instelt, kan je dan de wrt54g pingen?

Zoja: je hebt geen verbinding tussen je wrt54g en je LAN
Zonee: er is een probleem met de draadloze verbinding

Gebruik je trouwens WEP of WPA (of geen beveiliging :X )?

[ Voor 6% gewijzigd door WimB op 03-02-2005 21:13 ]

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 20:04
Ey, interessant topic, ik heb laatst even in een uurtje hetzelfde geprobeerd maar het niet aan de praat gekregen. Ik had ook gewoon een patch kabeltje van mn 8p switch naar 1 van de 4poorten op die linksys gedaan. Ik kon mn server en workstation toen met elkaar laten babbelen ook al zat mn server in de wrt54g en mn workstation in mn 8p switch.
Toen fff laptop van een vriend van me gepakt en geprobeerd op het netwerk te komen. Dat bleek onmogelijk, de laptop leek wel wat te babbelen met mn WRT54g, maar een verbinding kwam er nooit tot stand. Ik had het helemaal zonder beveiliging ofiets geprobeerd.
Anyway: ik moet nu fff wachten tot mn wlan pcmcia kaartje binnen is voordat ik verder kan testen, ik heb namelijk verder geen WLAN apparatuur in huis.

Ik ga dit topic zeker even volgen!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het voor elkaar, eerst getest dmv disablen van WEP. Dit werkte zowaar. Vind het erg vreemd want ik kon met WEP mn netwerk gewoon zien.
Anyway, na het opnieuw beveiligen van alle wireless items werkt het nu nog steeds.

ik heb trouwens in mijn wrt54g alleen dhcp service uitgeschakeld. Dit is naar mijn weten genoeg om de linksys puur en alleen als accesspoint te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Weird, ik heb nu de wrt54g meegenomen om het ergens anders te testen.

Heb nu een ander probleem; verbinding dmv kabel werkt wel maar kan nu op geen mogelijkheid een draadloze verbinding maken (wep uit, mac filtering uit, ssid aan). Mijn ssid wordt af en toe wel gezien door mn wifi adapter, maar wanneer ik hier naar toe wil connecteren gebeurd er gewoon botweg niets :(

Heeft iemand tips ?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 18:34 ]

Verwijderd

Heb hier zelf ook een WRT54G staan, werkt perfect. Je moet hem instellen als accesspoint.

Wat voor windows gebruik je? In XP, welk Service pack?
Merk/type netwerkkaart?
Orginele firmware in je WRT54G?

Verwijderd

Topicstarter
mijn wrt54g staat als accesspoint ingesteld.

Ik gebruik windows XP en ik heb een Dell WLAN 1350 wireless adapter.

dit opstelling werkt wel bij mij thuis. Ongeacht de opstelling zou ik toch tenminste een verbinding moeten kunnen maken van laptop naar wrt54g !?

verbinding via kabel werkt dan wel weer normaal.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-05 15:26
Een vraagje aangezien ik met een soortgelijke situatie zit
Welk ADSL modem/router heb je precies? En in welke range geeft die DHCP-server van de modem/router ip-adressen uit? 10.0.0.x, 192.168.x.x of nog iets anders?

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik de wrt54g (ip 10.0.0.3) op een SpeedTouch 510 adsl modem/router (1 poort) aangesloten. deze heeft ip adres 10.0.0.138 en deelt ip adressen uit vanaf 10.0.0.150.

Als ik mijn wrt54g er achter hang en daar weer bekabelde computers op aansluit worden die ip adressen keurig netjes uitgedeeld (afkomstig van de speedtouch).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 20:28 ]

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-05 15:26
Basic Setup --> Internet Setup: heb je dus staan op "Automatic Configuration - DHCP"?
Network Setup --> Local IP address: 10.0.0.3?
DHCP Server: disable?

Klopt?

[ Voor 71% gewijzigd door Canard op 05-02-2005 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 19:29

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik had een soort gelijk probleem. Kwam er achter dat m'n kabel niet goed in m'n access point zat. Als dit bij jou niet het geval is kun je misschien controleren of je UTP kabel van je AP naar router/modem wel goed is.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb hier ook een WRT54G en dit heb ik in het begin ook gedaan, maar ik zou eigenlijk niet weten hoe je het moet instellen via de webinterface.
Ik heb gewoon via ssh brctl gebruikt om een extra interface aan de bridge toe te voegen en daarmee stel je de wan poort gelijk aan de lan / wifi poorten.

Als ik het me goed herinner kan je met het commando "brctl addif br0 vlan1" de wan en lan poorten aan dezelfde bridge toevoegen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1