Toon posts:

[laptop] Kleine hoeveelheid bier gemorst

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de uithoek van mijn laptop heb ik een kleine hoeveelheid bier gemorst een cl of 3 ofzo... Nu het weinige dat ik gemorst heb heb ik onmiddelijk met een zakdoek afgeveegd en een beetje zal onder de toetsen. (het was in de omgeving van de escape toets)

Nu alles ging goed tot plots mijn keyboard 5 min na het morsen niet meer werkte. Nu hij start nog helemaal op maar bepaalde toetsen reageren vreemd. Als ik de z indruk dan verschijnt wel de z maar ook altijd de help... Als ik de g indruk in firefox dat zet hij een g in de adresbalk...

En na een paar minuutjes reageren de meeste toetsen niet meer hoewel ik bv kan blijven ² typen.

Nu wat ik wil weten is of dit wil zeggen of mijn laptop naar de vaantjes is?
Kan het eenvoudig gerepareerd worden in een PC-winkel?
Hoeveel kost een dergelijke reparatie?
De laptop zelf is een PIII850 Lifebook E, een E-6595 als ik mij niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
ik zou hem eerst zelf openschroeven en proberen schoon te maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kijk dat je vloeistof op je toetsenbord morst
ohkee tot daar aan toe

maar het goddelijke vloeistof "bier" schandalig :9

nee maar ff serieus
leg je laptop ff te drogen voor een langere tijd
aantal dagen boven een verwarming
scheelt veel mijn tel was een x vol onder water geweest en reageerde nergens meer op ging niet aan ofzo, heb ik uit elkaar gedraait en te drogen gelegd, hij werkt nu nog steeds, dus probeer maar eens

[ Voor 58% gewijzigd door degroot op 03-02-2005 16:51 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, ik heb enige ervaring met bier in laptops en ik kan je verzekeren dat je iig een nieuw tobo kunt halen. Ik heb het met een Dell Inspiron 8600 gehad waar iemand bier overheen gooide, de laatste 1-2cm van een Grolsch beugelflesje. Dat tobo deed het de volgende dag (hele nacht laten drogen) ook niet meer, iig de hele linker kant niet meer. Schoon krijg je dit toch amper, of je moet hem RMA sturen, maar een nieuw tobo is goedkoper.

Dat alles geldt als je zeker weet dat er geen bier op je moederbord is gekomen, want dat is veel erger. Als je mobo vervangen moet worden kun je beter een nieuwe laptop kopen, vrees ik, dus mocht het net gebeurd zijn (wat doe jij voor 17 uur al aan het bier? :+) dan zou ik hem maar snel uitzetten en op de kop zetten zodat het eventuele nog niet opgeveegde bier niet de laptop in kan druppelen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

degroot schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:49:
leg je laptop ff te drogen voor een langere tijd
aantal dagen boven een verwarming
scheelt veel mijn tel was een x vol onder water geweest en reageerde nergens meer op ging niet aan ofzo, heb ik uit elkaar gedraait en te drogen gelegd, hij werkt nu nog steeds, dus probeer maar eens
ik weet niet of dat nou zo'n goed advies is, een notebook is toch compleet anders, veel gevoeligere electronica etc. en om nou je cpu/hdd/etc te verhitten tot 70 graden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is al van gisterenmiddag, maar bon. Ik neem aan dat je toetsenbord bedoelt met tobo?

Wel ik vermoed niet dat er bier op mijn moederbord is gegaan, daar hij nog perfect opstart misschien dat ik straks probeer met een extern toetsenbord.

Iemand die weet wat zo'n tobo kost en of je het zelf kan vervangen?
Verder, ik lees her en der dat wachten kan helpen. Nu dat is waarschijnelijk al lang opgedroogd het was echt niet veel en het zal aan de hete kant (de cpu kant). Zou het kunnen dat ie bv over twee dagen perfect werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een extern keybooard aangesloten en ik ondervind totaal geen problemen meer dus het zal wel gedelijk aan het keyboard op de latop zelf liggen nu ik wacht nog een paar dagen en dan ga ik er misschien es mee naar een winkel ofzo. Ik durf hem niet zelf te openen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had zoeits met cola duurde een week drogen voordat ie weer wat deed

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
airliner schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:56:
[...]

ik weet niet of dat nou zo'n goed advies is, een notebook is toch compleet anders, veel gevoeligere electronica etc. en om nou je cpu/hdd/etc te verhitten tot 70 graden :/
is het bij jouw thuis 70 graden binne dan?
dat is het in een sauna niet eens joh
maar gewwon je laptop boven op de vensterbank vna je verwarming leggen bedoedlde ik
de warme lucht stroomt altijd naar boven waardoor het dus ook vocht mee naar boven trekt zodat alles toch komt te drogen.
dit heeft alleen wel wat tijd nodig natuurlijk, zou 4 5 dagen toch minimaal even proberen

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ectholian
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 17:54

Ectholian

Zei ik dat ?

Bier is plakzooi. Dus gewoon even openhalen, en zoveel mogelijk proberen schoon te maken. Waarschijnlijk plakken je toetsen of de folie eronder wat aan elkaar zodat je eigenlijk 2 of 3 toetsen tegelijk indrukt, terwijl je maar 1 aanslaat.

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Hmmmm, duidelijk andere ervaringen met vloeistoffen en laptops dan ik.
(Maar goed, ik heb recentelijk dan ook lopen solderen op het mobo van mijn laptop).

Mijn eigen laptop heeft een keer een heel glas Seven-up gehad.
Toen snel uitgezet en een half uurtje op zijn kop gehouden terwijl ik de accu eruit had.
Nooit problemen mee gehad. Heb diezelfde laptop paar jaar later uit elkaar gedraaid, kon er niets van terugvinden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1