Tip's? Ideen? Mijn header is zo saai!

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 17:33
Hallo Tweakers,

Ik ben momenteel bezig voor een restyle van www.exilim-output.nl. Omdat de kleuren roze, wit en paars 3 jaar geleden veel werden gebruikt door casio, heb ik de site toendertijd met die kleuren gemaakt.

(Owja, nu zul je wel denken? Wat heeft casio hiermee te maken? Nou, de site wordt gesponsord door Casio, en casio heeft een cameralijn genaamt Exilim. De exilim-output site moet lijken, maar ook weer niet te veel op www.exilim.de/nl
Helaas zijn deze kleuren allang verouderd en is het dus tijd voor een nieuw design.

Ik ben de afgelopen dagen aan het sleutelen geweest met het volgende design.
Afbeeldingslocatie: http://www.partypassion.net/got/Exilim-Output.jpg

Omdat designen niet mijn sterkste kant is, had ik graag wat reacties gehad. (ook negatieve reacties, kun je alleen maar van leren).

Het probleem zit zoals ik al zei, vooral in de header. Ik zou niet weten wat ik hierin kwijt kan.
De tekst Stars en Output gaan straks verwijzen naar 2 websites. En hiervoor krijg ik nog het OUTPUT lettertype aangeleverd.

Wie heeft er tips/ideeen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees sowieso even die waarschuwing onder je pic ;)

Ik denk dat je beter afbent bij een zijdelingsproject, genaamd: www.sitechecks.nl

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Tis misschien een kwestie van smaak maar ik vind je header niet saai maar strak, ik zou hem zou houden.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 11:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Header is inderdaad een beetje aan de saaie kant, ik denk dat je deze visuele content wel kwijt kunt in een minder hoge header, blijft er meteen meer 'zinnige' ruimte over op het scherm van de gebruiker.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Ik vind hem zelf ook een tikkie saai. Het helpt als je heldere kleuren gebruikt en er meer kleuren instopt dan grijs en rood. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-05 17:33
HawVer schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:26:
Ik vind hem zelf ook een tikkie saai. Het helpt als je heldere kleuren gebruikt en er meer kleuren instopt dan grijs en rood. :)
Dat is nu net het probleem,
Ik moet deze kleuren gebruiken hehe

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-04 00:27

wvdburgt

MacOS all the way baby!

meestal helpt een plaatje wel licht natuurlijk aan et onderwerp. dat hadden we ook met www.aerofx.nl hebben we maar iets van da vinci er in gezet.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En aangezien Da Vinci hartstikke dood is, geeft het niet dat je zijn werk gebruikt voor something completely non-related... :r

Ik zou oppassen met het vullen van een header met materiaal dat geen dr0l te maken heeft met de inhoud van de website.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

SnoeiKoei schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:35:
En aangezien Da Vinci hartstikke dood is, geeft het niet dat je zijn werk gebruikt voor something completely non-related... :r
Aangezien ie een paar honderd jaar dood is wel ja :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

SnoeiKoei schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:35:

Ik zou oppassen met het vullen van een header met materiaal dat geen dr0l te maken heeft met de inhoud van de website.
Kan dat niet op een normale toon? Dat houdt het wat gezelliger hier :)

Ik vind persoonlijk dat je er nix aan moet veranderen. ik hou meer van straks en to-the-point dan designs met een hoop frustels. maarja das persoonlijke smaak.

Stop uploading passwords to Github!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Paitor schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:39:
[...]

Aangezien ie een paar honderd jaar dood is wel ja :)
Ouwe Leo zal jou er niet voor aanklagen inderdaad. Maar ik geloof dat mijn boodschap een beetje ten onder ging aan mijn sarcasme. Waarom zou je een idioot grote header maken als je met een kleine, stijlvolle header ook je boodschap uitdraagt?

Het resultaat van steeds opvallender en luidruchtiger tv-reclames heeft er al toe geleid dat mensen die volledig beu zijn en wegzappen of het geluid uitzetten en ik heb het gevoel dat dat met websites ook nog wel gaat gebeuren: dat mensen alle grafische tierelantijntjes zat worden en je site niet langer bezoeken dan noodzakelijk is om aan de gewenste informatie te komen.

Mijn tip dus: maak die header half zo hoog als in het bovenstaande screenshot, stop alleen de grafische content erin die je er nu in hebt staan, basta. Vermijd gejat Da Vinci werk als je website niet over Da Vinci gaat. (laatste tip heeft TS nix aan.)

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-02-2005 16:49 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38
BtM909:
Lees sowieso even die waarschuwing onder je pic ;)

Ik denk dat je beter afbent bij een zijdelingsproject, genaamd: www.sitechecks.nl
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/yes_new.gif

En voor commentaar op graphics -geen complete websites- gaarne in deze thread:
[rml][ 2d] Post je 2D stuff maar weer - Part 8[/rml]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.