Toon posts:

[XP] Handmatig register opschonen; hoe?*

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hello people,

Ik wil even het register induiken, om overbodige rommel te verwijderen, alleen vroeg mij af of iemand kan uitleggen waar die 5 keys in het register uit bestaan (classes root, current user, local machine, users en current config)? Als ik bv classic root in duik, zie ik een waslijst aan mappen.....heb geen idee wat voor mappen het allemaal zijn :?

Maar waar moet ik nou zijn in het register om de boel handmatig op te schonen?! Waar zitten jullie gebruikelijk?

thnx!
Sonny

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Handmatig opschonen is écht geen beginnen aan. Je hebt het in de eerste plaats over 1000-en mappen en submappen en subsubsubmappen, die wil jij niet allemaal gaan doorlopen. Daarnaast moet je gaan controleren of de keys in die mappen nog valide zijn, onbegonnen werk.

Waarom wil je het handmatig doen?

Verwijderd

The Structure of Registry

HKEY_LOCAL_MACHINE (all of the settings for the system)

HKEY_CURRENT_CONFIG (a subset of HKEY_LM that details the current configuration)

HKEY_USERS (settings for the users of the machine)

HKEY_CURRENT_USER (subset of HKEY_USERS that details out the profile of the current user)

HKEY_CLASSES_ROOT (a subset of HKEY_LM & all of the software "classes" and extensions)

HKEY_DYNAMIC_DATA (dynamic information about PC that is built at startup)

Bron: http://www.systweak.com/winreg/winreg.htm
;)

En wat betreft opschonen: dat is handmatig een hekel baantje (je hebt echt geen zin om >64MB aan keys handmatig te doorlopen :+)... Het ene programma maakt 1 subkey terwijl andere programma's alleen al >1000 keys aanmaken op diverse plekken. Dat is afhankelijk van de wil/zin maker van het programma.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmmm, dan haak ik idd maar af om het handmatig te doen.... :)

Maar anders gesteld: Ik wil bijvoorbeeld één bepaald bestand of prog verwijderen, hoe doen jullie dat dan? Hoe weten jullie waar je dat bestand of iets dergelijks in het register kunt vinden en onder welke naam het in het register staat....

Daarnaast wilde ik het handmatig gaan doen, omdat ik hier en daar heb gehoord dat zo'n progje voor het schoonmaken vh register zo grondig kan zijn, dat er ook zomaar essentiele sleutels verwijderd kunnen worden.....En ik ben niet zo'n prof die dat even kan herstellen......

Of kan ik wél zonder problemen zo'n prog draaien? (heb gehoord over Regcleaner en RegSupreme)

Grt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:29:

Maar anders gesteld: Ik wil bijvoorbeeld één bepaald bestand of prog verwijderen, hoe doen jullie dat dan? Hoe weten jullie waar je dat bestand of iets dergelijks in het register kunt vinden en onder welke naam het in het register staat....

Daarnaast wilde ik het handmatig gaan doen, omdat ik hier en daar heb gehoord dat zo'n progje voor het schoonmaken vh register zo grondig kan zijn, dat er ook zomaar essentiele sleutels verwijderd kunnen worden.....En ik ben niet zo'n prof die dat even kan herstellen......

Of kan ik wél zonder problemen zo'n prog draaien? (heb gehoord over Regcleaner en RegSupreme)

Grt!
een goede uninstall zou alle regkeys ook weg moeten gooien, als je het programma uninstalled. Dit gebeurt alleen nooit. :)
Je hebt inderdaad regcleaners. regclean oa.
Waarom wil je trouwens zo driftig je registry gaan opschonen?? Zo erg is het niet hoor, een paar loze verwijzingen.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:07

Acheron

updatepack.nl

Als er iets niet klopt gebruik ik de zoekfunctie om snel iets op te zoeken. Wil je echt het register opschonen gebruik dan Microsoft RegClean.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Gebruik registry mechanic.. bv.
http://www.majorgeeks.com/download3306.html
:P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA te maken; wellicht interessant voor WOS? Welk OS hebben we het over?

Handmatig opschonen register... > [] Handmatig register opschonen; hoe? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Waarom wil je trouwens zo driftig je registry gaan opschonen?? Zo erg is het niet hoor, een paar loze verwijzingen.
Heb begrepen dat dit je systeem weer sneller/schoner zal maken.....
Als er iets niet klopt gebruik ik de zoekfunctie om snel iets op te zoeken. Wil je echt het register opschonen gebruik dan Microsoft RegClean.
Zit er nog veel verschil in de verschillende Regcleaners? Is de één eenvoudiger in gebruik dan de ander?
Heeft niets met SA te maken; wellicht interessant voor WOS? Welk OS hebben we het over?
SA?WOS? :? Wat is dit?
Ik heb Windows XP Home SP2

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:27
Een verplaatsing van Software Algemeen naar Windows Operating Systems
Ik heb Windows XP Home SP2
Ah, dan zet ik dat nog even in de topic titel :)

[ Voor 12% gewijzigd door leon1e op 03-02-2005 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, alleen heb je misschien ook nog een antwoord op de andere vragen (waar het om draait) :?

Bedankt!
Sonny

Verwijderd

Tsja, de ene zal het wellicht net iets anders aanpakken als de ander.
Zelf vind ik CCleaner (http://www.ccleaner.com/) wel handig, aangezien die ook andere rotzooi aanpakt, in batch gebruikt kan worden en nog freeware is ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf vind ik CCleaner (http://www.ccleaner.com/) wel handig, aangezien die ook andere rotzooi aanpakt, in batch gebruikt kan worden en nog freeware is ook.
mm, wist niet dat dit tevens een Regcleaner is....Dacht dat het enkel niet gebruikte en tijdelijke bestanden verwijderd, maar niet in het register....

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist Ccleaner gedownload,alleen hoe werkt dit progje precies? Ik zie drie tabbladen met Windows, Applicaties en Fouten. Kan ik de automatisch aangevinkte onderdelen hiervan gewoon opschonen/scannen? Dus 1 druk op de knop en klaar? 8)

Verwijderd

Yup, en eventueel nog automatisch een backup maken van je registerverwijderingen. Dat is ook het verschil tussen "opstarten" en "openen". ;)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:29:

Grt!
Met control+F kan je in het register zoeken naar een bepaalde sleutel,als ik software uninstall loop ik na een reboot altijd even het register door om achter
gebleven meuk te verwijderen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Pagina: 1