Toon posts:

[WinXP] IPX-protocol installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje dom geweest volgens mij, want ik heb door middel van n-lite een ISO'tje gemaakt waar ik het (Novell) IPX/SPX-protocol heb verwijderd. Ik dacht namelijk dat ik dat protocol toch nooit zou gaan gebruiken.

Maar wat is nu het geval. Ik heb Red Alert 2 van de plank gehaald en wil nu gaan multi-playen. Deze heeft het IPX-protocol nodig, iets wat ik nu dus niet kan installeren omdat het niet op mijn harde schijf staat. Hoe kan ik door middel van de windows XP installatie-cdrom nu het ipx-protocol installeren?

Als ik 'nieuw protocol toevoegen' kies... en vervolgens kies voor 'have disk', dan moet ik een .INF-bestand selecteren. Welk bestand? En waar kan ik dat bestand vinden op de windows XP-cdrom?

Moet ik nu echt heel windows opnieuw installeren omdat ik het IPX/SPX-protocol wil?

Verwijderd

Eh...
Als je bij de properties van de NIC op install... klikt, en dan protocols, dan krijg je geen "NWLINK IPX/SPX blablabla netbioscompatible bla"?

Lastig, maar geen reinstall waard. Je moet wel even gaan googlen naar welke file je nodig hebt van de Windows CD. Douw je orignale WinCD in de CD speler en zoeken maar. Volgens mij kun je met de commandline tool "extract" gewoon zoeken i .cabs en dan kun je met de kreten *nw* en *ipx* vast wel iets vinden.

OK je hebt netnwlnk.inf nodig, die hoort in c:\windows\inf te komen (c:\windows\inf\netnwlnk.inf ) en bevat info voor de installatie van het protocol. Als je deze file hebt moetje bij protocollen voor IPX/SPX kunnen kiezen. Nou nog ff de files erbij zoeken: open de .inf file met notepad, en je ziet alle files die er nodig zijn. Die kun je van de windows CD kopiëren naar de install-folder waaruit je geinstalleerd hebt (normale mensen hebben hier c:\i386 voor, maar bij tweakers weet je het nooit ;) ) en dan zou je moeten kunnen installeren.

Give it a go, let us all know.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik zien welke bestanden ik daarvoor nodig heb? Het .inf-bestand ziet er als volgt uit: klik!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, oke... ik heb de bestanden nu handmatig 'ge-expand' en in de system32-directory gezet. Vervolgens heb ik het INF-bestand in de \windows\inf-directory gekopieerd... en bij netwerk-opties 'nieuw protocol' gekozen. Er stond inderaad het IPX/SPX-protocol tussen en hij heeft hem netjes geinstalleerd.

Alleen nu ziet Red Alert 2 nog steeds niet dat er een IPX protocol staat! 'No IPX protocol found' zegt ie. Dit is vaag, want hij staat wel bij netwerkeigenschappen en de installatie ervan ging goed.