Toon posts:

DNS Wijziging duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb afgelopen zaterdag mijn oude host de DNS voor www.wizardzone.nl laten wijzigen, en sindsdien kan nog maar één persoon die ik ken (belg) weer gewoon de nieuwe host bereiken.

Hoe zit dit met DNS wijzigingen, iemand anders ervaringen met zulke lange duur?

Verwijderd

wat zie jij dan nu nog voor ip, en wat had het moeten worden?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 18:22
Duurt ongeveer 24/48 uur.. Is dus ergens iets mis gegaan (8>

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
hangt er helemaal vanaf hoe de TTL (time to live) is ingesteld... Bij de meeste providers staat deze op één dag... Als er een configuratiefout in zit of er is iets anders mis dan kan het heel lang duren... :(

Een telefoontje naar je provider kan natuurlijk geen kwaad... Misschien hebben ze wel iets fout gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde is dat ik normaal 30 000 hits op mijn site had en had dus wel al traffic verwacht na 24 uur, maar heb nog 0,0 traffic. Nieuw IP moet iets met 82 zijn in plaats van 238 als begin.

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:47:
Vreemde is dat ik normaal 30 000 hits op mijn site had en had dus wel al traffic verwacht na 24 uur, maar heb nog 0,0 traffic. Nieuw IP moet iets met 82 zijn in plaats van 238 als begin.
Niet zo vreemd... Krijg een 403-error (not authorised to view), en geen 404 (not found). Lijkt er op dat er iets in de config of index.xxx niet klopt van jouw domein.
Buiten dat verwijst de domeinnaam naar een IP dat begint met 213.

[ Voor 7% gewijzigd door Bubbaman op 03-02-2005 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, oude host is er mee gekapt - we zijn dus overgegaan naar nieuwe host, en de oude host geeft dus een 403 error - staat gewoon niks meer op die bak - geen index. De nieuwe host draait de website echter al en staat te wachten op DNS wijziging wanneer iedereen er weer op kan. Oude host heeft me zaterdag gemaild dat DNS gewijzigd is maar de DNS is nog steeds niet gewijzigd bij de mensen die ik spreek, en ook bij jullie niet.

Morgen maar even oude host bellen over DNS wijziging en Provider.

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zo te zien hebben ze het nog niet doorgegeven aan sidn.nl
http://www.dnsreport.com/....ch?domain=wizardzone.nl+

(neem aan dat subhosting je oude hoster is :?)
Pagina: 1