Toon posts:

PC werkt niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu bij een vriend en heb net windows xp bij hem geinstalleerd. Voordat ik Windows had geinstalled stond er ook Windows XP op en werkte de computer wel, maar stondt ie stampvol met spyware en andere troep van 2 jaar oud. Hij was dus erg traag dus besloten we de pc te formatteren en windows er opnieuw op te zetten. Het installeren ging zonder problemen en het zag er allemaal netjes uit. Maar nadat we windows opgestart hadden en wilden beginnen met het downloaden van de updates en dergelijke, liep de computer keihard vast. geen muis die nog wel te bewegen viel, geen rare geluiden uit de computer. Gewoon vast. Resetten, 1 minuut in Windows, weer vast. Nou ja Windows maar opnieuw installeren dan. Weer vast. ff in de bios gekeken, ook alles in orde. default settings geladen gesaved en rebooten maar. In eerste instantie leek de computer het nu te doen. Updates gedownload, Norton geinstalled. Rebooten voor Norton, weer vast! Wat ik nu graag van jullie wil weten is:

Kennen jullie dit probleem?

Waar denken jullie dat het aan kan liggen?

Als het echt broodnodig is wil ik ook de specs wel ff posten, maar dan moet ik de computer openschroeven dus ik probeer het eerst zo maar ff . Alvast bedankt voor de reacties.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

pleur norton er eens af.

Helpt dat?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Probeer eens ander geheugen? Misschien dat die brak is..

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Draaien alle fans goed (warmte probleem) Kijk in de Bios naar de waarden.
Heb je alle drivers goed geinstallereed??

controleer je geheugen met Memtest
Contoleer de HDD met het Faabrikanten testtooltje
Ga na welke bios versie je hebt en download de laatste nieuwe.

Verwijderd

Ik zo 1-2-3 geen idee, maar misschien dat het helpt om even met een Linux-Live CD (Knoppix bijv.) te booten, en dan kijken wat er gebeurd. Als hij het dan nog niet doet zit er hardware matig iets niet goed.

edit: owja.. je had opnieuw geïnstalleerd 8)7

Dan zou ik idd memtest maar eens draaien om je geheugen te testen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat Norton er af hoeft, want we hadden die problemen al voor dat we Norton geinstalleerd hadden. Ik heb het hier over een kale computer met niks ander dan een volledig geupdate Windows XP professional edition.

Ik heb trouwens ook al aan het geheugen gedacht maar het is zo vreemd dat ie het voor het formatteren wel deed. Hij was dan wel heel erg traag, maar hij liep nooit vast. het is trouwens 256MB geheugen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[search= pc loopt vast] levert 2113 topics op. Dit is ongeveer wat je ons verteld hebt. Aangezien je in OH post zult je ook nog wat extra opmerkingen over geheugen en voeding krijgen.

Begin eens uit te zoeken wanneer hij vast loopt. Er zijn in de faq van de diverse sub-fora allerlei guides over te vinden. En als je iets vind haal dat dan eens door search.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:56:
Draaien alle fans goed (warmte probleem) Kijk in de Bios naar de waarden.
Heb je alle drivers goed geinstallereed??

controleer je geheugen met Memtest
Contoleer de HDD met het Faabrikanten testtooltje
Ga na welke bios versie je hebt en download de laatste nieuwe.
Ik zal nog eens naar de Bios kijken, maar ik heb het id dat alles wel goed zit. Ik krijg alleen de kans niet om nieuwe drivers/biosversies te downen want de comp loopt echt na een minuut al vast :S

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Loopt de boel ook vast als je zo kaal mogelijk opstart? (CPU-MEM-Video)

en als je in veilige modus bent loopt 'ie dan ook vast?

Verwijderd

Ja, dan kom je niet ver ;) Geen andere computer in het bereik?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Je post hier in een hardware-gerelateerd subforum, toch maak je werkelijk nergens melding van de specs van je PC. Het is de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voor je hier post, en dat kan niet zonder zelf te weten wat je in huis hebt. Dus begin maar om die doos open te schroven en evt de Hangen en Opstarten troubleshooter (zie de PMG FAQ) na te lopen. Een topic openen op GoT mag zeker als je er niet uitkomt, maar wees dan specifiek, geef exacte specs, exacte foutmeldingen en exact wat je zelf al geprobeerd hebt. En stel de vraag op de juiste plek. Overige Hardware is geen dumpbak voor mensen die te lui zijn op te zoeken precies wat er aan de hand is :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.