Toon posts:

[2000] Terminal server, office negeert taal instellingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een windows 2003 terminal server standard edition (Engels!) met daarop een nederlandse office 97, voor een tig aantal gebruikers. Dit systeem begint eindelijk lekker zijn werk te doen, gebruikers gaan het wat meer gebruiken etc etc.

nu belde gister iemand op met de vraag of de spellingscontrole ook standaard in het nederlands kon. Ik met mijn grote bek, ja joh, dan ga je even naar menu extra --> taal --> taal instellen en dan de standaard taal op nederlands zetten... f*k niet dus... hij zegt in die sessie dat het inderdaad op nederlands staat, maar zodra je office sluit op de terminal server, en hem weer opent dan is er niets meer...

nu weet ik dat hij een bestand op probeert te roepen in /%userprofile%/Windows/system32/mspnl32.ini . Dit bestand bestaat niet en kan hij ook nergens anders vinden. Ik denk dat hier deze instellingen wil opslaan. Ik ben hier trouwens achtergekomen met filemon van sysinternals.

Vooralsnog geen resultaat, bestandje aangemaakt alszijnde leeg bestand mocht ook niet baten.

Iemand een idee?

Ik weet dat iemand anders een post hierover gedaan had die vergelijkend is, maar daar kon ik verder ook niet veel mee. : [rml][ 2003] standaard taal op terminal server*[/rml]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 20:44
En als je "Start" > "Control Panel" > "Regional Options" > "Your Locale" > "Dutch" + "Set default" > "Dutch" doet?

Even een kleine titel edit trouwens ;).

[ Voor 16% gewijzigd door leon1e op 03-02-2005 18:56 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
in 2003 zit er een bug dat hij soms de verkeerde settings meeneemt vanaf de client

ik heb dit ook gehad, windows 2000/xp NL clients, 2003 server EN server, taal werd gewoon niet goed doorgegeven, hiervoor moet je een patch installeren, ik weet ff niet meer welke, staat op de KB/technet van microsoft

Verwijderd

enig idee wat de naam van die patch is ?
of een link ernaar?

thnx!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
gewone 2003 -> 183838_ENU_i386_zip.exe (microsoft patch, moet aangevraagd worden)

het is nu opgelost in 2003 sp1

na sp1 of die ene patch moet je de volgende sleuten importen

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
"IgnoreRemoteKeyboardLayout"=dword:00000001

[ Voor 11% gewijzigd door richard_kraal op 02-08-2005 15:26 ]