Terratec Xfire 1024 + Dolby Pro Logic(?)

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Ik ga binnenkort een Terratec Xfire 1024 kopen als geluidskaart (is al besteld). Nu vraag ik me af of ik dolby pro logiv aan de gang kan krijgen wat op m'n stereo installatie zit (van Aiwa). de plug die normaal van soundcard naar boxen gaat heb ik in de achterkant van de stereo gedouwd en ik zit nu dus met m'n oude kaart (SoundBlaster 128) muziek te luisteren (gewoon half dolby ofzo, ik heb in configuratie scherm ingesteld dat ik surround sound heb). Ik zit nu dus op de stereo muziek te luisteren (doormiddel van de video opzie in streo, dat je gewoon 2 plugs erachter in steekt en dat je dan op video drukt, dat je dat geluid krijgt te horen). Maar nu wil ik dus dolby prog logic als dat kan.
Kan dat:?
Er zit wel zo'n speciale aansluiting acterop de terratec (voor digitaal geluid volgens mij), die ook achter in m'n stereo zit. Kan ik daar iets mee?

Sorry voor m'n wazige taalgebruik Ik heb zelf niet zo heel erg veel verstand vn audia, vandaar
Thanks in voorbaadt

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Ik wil je best helpen,
maar hier snap ik echt geen ene f$ck van.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

• Milenco
:'(

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

ja hoor es...

ik doe me best, dat weet je, maar hier knoop ik een touw aan vast

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Verwijderd

op je aiwa zit achterop waarschijnlijk gewoon n optische uitgang daar kan je niks mee, t moet erin gaan tenslotte
zover k weet ondersteunt n dmx xfire dat niet 4.1 mischien 5.1 niet

• Milenco
5 boxen
2 normaal
1 voor
2 achter

geen subwoofer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

Dolby surround kan al worden doorgegeven door je SB 128, een dolby surround signaal zit gecodeerd in een analoog stereo signaal. Als de optische poort op je aiwa een ingang is, dan kan je idd die van de terratec er op aansluiten. Wel bij je mengpaneel van terratec zlef de digitale uitgang op digitale mix zetten.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Milenco
damn :(
Dit staat achterop op de stereo:
{Optical}
CD DIGITAL OUT

:(

minder dus. Das dus geen uitweg (voor de stereo wel ;)). dus ik moet hem gewoon weer op de video-in achterop de stereoaansluiting zetten, en dan maar hopen dat dolby surround een beetje goed lukt (bij de creative zitten geen drivers voor win2k)?

• Milenco
Kmoest BTW van m'n broer ff vragen of het(omdat er een Sensaura chip opzit), ook mogelijk zou zijn, om A3D 2.0 aan te zetten, dmv de A3D drivers van Aureal te installeren?

• JT
  • Laatst online: 19:21

JT

VETAK y0

A3D 2.0 word software matig ondersteunt, of dat kan met de drivers van aureal zelf ? Kweenie, had wel is iets gelezen van iemand die de drivers van aureal zelf voor z'n xfire had gebruikt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Milenco
k thnx
en hoe zit het dan mett dat dolby surround
kjan ik dat wel gewoon rkijgen?

• Milenco
niemand?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Dolby surround wordt verkregen uit een stereo signaal, zie FAQ (link in mijn signature). Als je dus een audio fragment hebt op je pc dat rekening houdt met deze "decodering", dan heb je echte dolby surround. Maar je Terractec voegt niks toe tov je SB128. Ik weet wel dat de Live dat wel kan. Die kan je op live surround zetten, maar of dit nou zo geweldig is:?
Voor de rest is het zo pc en surround geluid niet zo goed samengaan. Tegenwoordig is er wel veel vierkanaals geluid (net zoals dolby surround), alleen daar heb je niks aan met jouw dolby surround minisetje. Als je cht gebruik van de dolby surround mogelijkheden, dan moet je een stereo (s-)vhs vcr kopen. Daar is het helemaal voor bedoeld.

Jag

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb ook een Aiwa torentje en na wat speurwerk kan ik zeggen dat alleen de types met MD speler een optische in hebben, gelukkig ben ik in het bezit van zo'n torentje, enige rommel is dat als ik haast heb om het geluid zachter te zetten dat het dan alleen maar harder wrd :( maar daar heb ik een ab voor, dan heb ik er geen last van, over de A3D: je kan bij de meeste spellen de A3DApi.dll of iets wat daar op lijkt ff hernoemen, dan pakt hij dat bestand bij je geluids drivers vandaan en dan word het heel mooi A3D 2.0 zonder Wavetracing, maarja, als je alles wil moet je nog maar opzoek naar een Vortex2 Kaartje

Breek je nek voorzichtig

• Milenco
ARG!
heb ik 2 jaar geleden zwara zitten twijfelen wat ik nou zou nemen (Aiwa zonder of met MD, ARG!)
Heb ik zonder genomen :(
Pagina: 1