Toon posts:

[Excel 2000] Verticaal zoeken werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 1.213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vraagje mbt functie "verticaal zoeken" in excel.
Alles is goed opgesteld, formule werkt ook maar.....de waarde van de verticaal zoekformule wordt alleen getoond/bijgewerkt na het bewerken (F2) van die cel en weer opslaan (enter).
Dit moet ik voor elke cel doen en dan komt netjes overal de juiste waarde te staan.

Lijkt me echter niet de bedoeling dat hier zo'n handmatige actie voor nodig is.
Aangezien het wel werkt na het openen van elke cel neem ik aan dat de formule gewoon goed is.
Lijkt alleen iets in Excel te zijn waardoor dit niet automatisch gebeurt.

Ik heb bij microsoft gezocht maar kon daar erg weinig vinden dus hopelijk heeft hier iemand nog een idee wat dit kan zijn.

Versie is Excel 2000 sr-1.

Richard

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Controleer in je opties of je ergens hebt aangeklikt dat je blad enkel moet worden bijgewerkt nadat je een bewerking (zoals opslaan) hebt uitgevoerd.

Meen me te herinneren dat zoiets ergens aanwezig is. Kan zo vanbuiten wel niet vertellen waar je precies moet gaan zoeken...

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

Dido

heforshe

Worden alle cellen bijgewerkt als j eop F9 drukt? (Dan moet je ergens automatisch herberekenen weer aanzetten, weet niet precies waar.
edit: options, tabblad calculations. Of natuurlijk het Nederlandse equivalent)

Verder is het mogelijk dat je ergens een cirkelreferentie hebt (bijvoorbeeld: A1=B2, B2=A1+1).
Dan wil ie ook nog wel eens cellen 1 voor een bijwerken, en dan stoppen omdat ik het niet meer kan volgen. In dat geval staat er wel ergens een melding (of een icoontje) die aangeeft dat er een cirkelreferentie aanwezig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Dido op 03-02-2005 15:52 ]

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit even gecontroleerd :

Extra \ Opties \ Berekenen stond al op automatisch (standaard setting excel).
Handmatig herberekenen dmv F9 werkt helaas niet.

Er komt ook geen foutmelding te staan ofzo, gewoon n/a in de cel totdat je die cel met F2 even bewerkt (zonder iets te wijzigen) en weer opslaat.
De tabel waaruit de data gevonden moet worden staat trouwens in het zelfde document (tabblad 2).

(Excel versie is trouwens excel 2000 sp3 ipv sr1)

Richard

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Dido schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:49:
Worden alle cellen bijgewerkt als j eop F9 drukt? (Dan moet je ergens automatisch herberekenen weer aanzetten, weet niet precies waar.
edit: options, tabblad calculations. Of natuurlijk het Nederlandse equivalent)

Verder is het mogelijk dat je ergens een cirkelreferentie hebt (bijvoorbeeld: A1=B2, B2=A1+1).
Dan wil ie ook nog wel eens cellen 1 voor een bijwerken, en dan stoppen omdat ik het niet meer kan volgen. In dat geval staat er wel ergens een melding (of een icoontje) die aangeeft dat er een cirkelreferentie aanwezig is.
Die foutmelding is geen pop-up, maar een beknopte melding in je statusbalk (onderaan, bij gereed/ready).
Je kan ook even de werkbalk Circelverwijzingen (NL=gokje) aanzetten, view, toolbars, aanpassen, daar aanklikken (zit niet in de snelkeuze)

Verwijderd

Is hier al een oplossing voor gevonden ? Ik heb exact hetzelfde probleem !!!!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 23:15
Probeer eens de kolom in de array waarin je de waarde opzoekt, te vervangen door dezelfde waarden van die kolom maar door gebruik te maken van de functie 'int(XX)' als het over een getal gaat.
In de praktijk maak je dan gewoon een 3e kolom die gebaseert is op de 2e en selecteer je die kolom als range vr de array ipv de 2e.

Ik hoop dat je er aan uitgeraakt :?

Verwijderd

Hmmm. Dit werkt.

Per geluk is dit wel degelijk een getal en ie doet het dus ook.

Natuurlijk ga ik dit misschien ook voorhebben met tekst :?
Heb al eens toUppercase geprobeerd maar dat helpt niet .

Verwijderd

het =teken vervangen(CTRL+H) door zichzelf wil ook al eens werken, op voorwaarde dat je formules juist zijn natuurlijk.
Pagina: 1