[APACHE] Alleen base-url beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
Ik draai een apache 2 webserver op m'n linux bakje. Onder apache zijn meerdere virtual hosts geconfigureerd. zeg www.x.com en www.y.com

Hoe kan ik er voor zorgen dat je alleen maar www.x.com of www.y.com kunt aanroepen, dus alleen de "base-url". Ik wil graag alle onderliggende "mappen" niet toegangelijk maken dus je mag niet bij www.x.com/beheer of www.x.com/crm.

Ik weet dat je met een .htaccess bestand de toegang tot een map kunt regelen. Of je kunt een lege index.html in die map plaatsen. Maar er moet ook een manier zijn in je httpd.conf denk ik. Anders moet ik namelijk elke keer de bestanden aan gaan maken in mijn directories.

Ik zoek een regel voor in de virtual host configuratie die zegt dat je alleen maar bij de (ik noem het maar) "base url" kunt komen en default niet bij een map achter deze url.

Zoals je mischien wel merkt in m'n post weet ik niet goed de benaming van de verschillende componenten van een URL. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom ik op b.v. google het antwoord niet kan vinden.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je in je htaccess kunt zetten kun je ook in je httpd.conf zetten :)
Werkt dit niet gewoon:
code:
1
2
3
4
<Directory /home/blabla/*>
Order allow,deny
deny from all
</Directory>
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

André

Analytics dude

Volgens mij kun je zoiets niet instellen.

De makkelijkste manier lijkt me om in elke pagina te checken of je al op de hoofdpagina bent geweest: zo nee dan redirecten naar de hoofdpagina.

edit:
groeten terug ;)

[ Voor 9% gewijzigd door André op 03-02-2005 15:49 ]

• R3b3l
Spider.007... mmmm.. je kunt het idd op deze manier doen... zou een gewoone "deny all" dan niet genoeg zijn?

Andre... groeten van MCB.

• R3b3l
mmm... het gaat nog niet helemaal goed...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<VirtualHost *:80>
   servername www.x.com
   DocumentRoot /path/to/com/x/www

<Directory /path/to/com/x/www/*>
      deny from all
   </Directory>
</VirtualHost>

Dit heeft wel tot gevolg dat ik netjes bij de pagina www.x.com kan... alleen alle plaatjes die in de map path/to/com/x/www/images staan... die worden ook niet getoond....

Als ik me niet vergis is dit probleem nu alleen met plaatjes... een CSS of een PHP pagina die geinclude wordt zou geen last hebben van de deny from all toch?