Toon posts:

PCI ASUS WL-138G Plug And Play niet te doen....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een wlan kaartje gekocht van asus (de wl-138g) en loop daar tegen een naar probleem aan:
* In 2 van mijn pc's werkt de kaart, dwz als je hem erin prikt dan zegt xp pro : gefeliciteerd u heeft een wlan kaart.
* In de derde pc (en helaas de pc waar deze kaart in moest) is het met geen mogelijkheid voor elkaar te krijgen de kaart automatisch te detecteren.
* Ook als ik de driver installeer zonder dat mijn pc de kaart niet herkend heeft dan werkt het niet (bij apparaatbeheer komt gewoon geen wlan kaart te staan)

Moederboard (ook asus : p2b-f) loopt inmiddels op de laatste firmware (jaja het is een oudje :P )
Verschillende pci sloten geprobeerd
Alle andere pci kaarten verwijderd
Computer opnieuw geinstalleerd....

Je zult snappen dat ik er wel zo langzamerhand sjagrijnig van begin te worden :)

Heeft iemand misschien nog een idee wat ik er verder mee kan doen behalve terugbrengen naar de winkel? (bonnetjes zoeken ojee :P)

Alvast bedankt voor iedere tip!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt helemaal niemand die een idee heeft over hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Dat zou jammer zijn,

Hoop nog op de gouden tip.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Ja, ander kaartje zoeken....

De WL-138G vereist een PCI 2.2 slot, en dat heeft een oud (BX) moederbord niet, die houden op bij PCI 2.1.... Dan kun je formatteren, biosflashen, drivers googlen wat je wil, maar t kan gewoon niet ;)

Beste optie: een USB ding kopen.... Let wel op dat bv de Asus WL-160G geen drivers meer heeft voor Win9x mocht je dat gebruiken.
PCI Bus Power Management Interface entsprechend der Spezifikation 1.0
IEEE 802.11g/b Standard mit 2.4 GHz Wireless LAN
64/128 bit WEP Verschlüsselung, unterstützt WPA
PCI Local Bus Spezifikation entsprechend der Revision 2.2
Reverse Anschluß mit einer abnehmbaren Antenne
unterstützt Windows 2000/XP
Bron: http://www.asuscom.de/pro...less/wl-138g/overview.htm

[ Voor 53% gewijzigd door DJSmiley op 08-02-2005 00:46 ]

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Heb hetzelfde probleem gehad met de 138g op een P3 moederbord. De kaart werkte wel ik een nieuwere pc, maar niet in het ouwetje. Wat ik eruit concludeerde is dat de oude moederborden een oudere PCI-standaard hebben dan de 138g wil (2.2). Deze combinatie gaat dus nooit en te nimmer werken.

Heb hem toen ingeruild voor een SMC kaart, werkte meteen. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Tom Paris op 08-02-2005 00:49 . Reden: Oke, 2.2 ;) ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan kijk daar heb je wat aan!
Wel jammer dat die PIII mobo's dan kennelijk hier wel gevoelig voor zijn, ik heb ook nog een oude AMD400 Mhz staan waarin de kaart wel herkend wordt :S

Anywayz, dat wordt dus een nieuwe kaart....

Thx voor de uitleg!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:46:
Okee dan kijk daar heb je wat aan!
Wel jammer dat die PIII mobo's dan kennelijk hier wel gevoelig voor zijn, ik heb ook nog een oude AMD400 Mhz staan waarin de kaart wel herkend wordt :S

Anywayz, dat wordt dus een nieuwe kaart....

Thx voor de uitleg!
CPU heeft er geen donder mee te maken, het ligt aan moederbord(chipset) :z

Oslik blyat! Oslik!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

En wat ook nog kan : gebruik je windows 98 ?
Dan hoop ik dat dat de second edition is aangezien de first edition er al helemaal niet mee overweg kan.
Ik had een P3 700 hier staan met een VIA chipset en die wou in eerste instantie ook niet (PCI 2.1), maar nadat ik er windows 98 SE op had geinstaleerd was er geen vuiltje aan de lucht.
PCI 2.2 zou backwards compatible moeten zijn met PCI 2.1, ookal heb je dan niet alle functies van PCI 2.2 beschikbaar (Advanced powersaving en betere IO handling)
Pagina: 1