Toon posts:

Pc via kabel laptop draadloos, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu denk ik een uurtje of drie á vier aan het rondkijken en zoeken hier, maar ik zie door alle informatie de bomen door het bos niet meer. Hieronder mijn situatie:

Ik wil bij mijn vriendin thuis hun bestaande internet verbinding (adsl, modem via usb aangesloten op de desktop pc) draadloos gaan delen met een laptop die beschikt over een draadloos netwerk kaartje. De pc heeft dus adsl internet van Het Net, dit moet gewoon zo blijven, alleen de laptop moet draadloos gebruik kunnen maken van deze adsl verbinding.

Wat heb ik hier nu precies voor nodig? Ik heb gelezen dat het lastig (lees: duur) is om een usb modem te gebruiken in combinatie met een router die het signaal draadloos doorstuurt naar de laptop.Dus wat raden jullie me aan? Hoe krijg ik draadloos internet op die laptop zonder de bestaande verbinding van de pc te hoeven veranderen??

Ik hoop dat iemand me kan helpen, mijn dank zou groot zijn, going fuckin' nuts here!

GiTkuA

Verwijderd

Zoiets

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 14:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:32:
Hallo,

Ik ben nu denk ik een uurtje of drie á vier aan het rondkijken en zoeken hier, maar ik zie door alle informatie de bomen door het bos niet meer. Hieronder mijn situatie:

Ik wil bij mijn vriendin thuis hun bestaande internet verbinding (adsl, modem via usb aangesloten op de desktop pc) draadloos gaan delen met een laptop die beschikt over een draadloos netwerk kaartje. De pc heeft dus adsl internet van Het Net, dit moet gewoon zo blijven, alleen de laptop moet draadloos gebruik kunnen maken van deze adsl verbinding.

Wat heb ik hier nu precies voor nodig? Ik heb gelezen dat het lastig (lees: duur) is om een usb modem te gebruiken in combinatie met een router die het signaal draadloos doorstuurt naar de laptop.Dus wat raden jullie me aan? Hoe krijg ik draadloos internet op die laptop zonder de bestaande verbinding van de pc te hoeven veranderen??

Ik hoop dat iemand me kan helpen, mijn dank zou groot zijn, going fuckin' nuts here!

GiTkuA
Heb je geen mogelijkheid om een UTP kabel op je modem aan te sluiten? Zo ja: dan sluit je je modem op een AP (accespoint) aan, en je hebt draadloos internet (op dat AP zitten meestal ook een paar UTP aanluitingen, zodat je je pc ook kunt aansluiten)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties,

het probleem is dat die usb modem nogal simpel is... het is zo'n donker rode "muis" die Het Net erbij levert. er kunnen volgens mij geen utp's op aangesloten worden.

Is het niet mogelijk om die usb modem eruit te halen en te vervangen door een gewone 10/100mb kaart, om vervolgens het adsl signaal op een router aan te sluiten die het doorgeeft naar de pc via een draadje naar het netwerkkaartje en draadloos naar de laptop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:41:
bedankt voor de snelle reacties,

het probleem is dat die usb modem nogal simpel is... het is zo'n donker rode "muis" die Het Net erbij levert. er kunnen volgens mij geen utp's op aangesloten worden.

Is het niet mogelijk om die usb modem eruit te halen en te vervangen door een gewone 10/100mb kaart, om vervolgens het adsl signaal op een router aan te sluiten die het doorgeeft naar de pc via een draadje naar het netwerkkaartje en draadloos naar de laptop?
Dat kan volgens mij, er zit toch een optie om internet te delen standaard in XP?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt. In XP zit zo'n functie. Maar als ik een router gebruik heb ik dat toch niet nodig?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

1) AP inde netwerkkaart van de computer proppen en met ICS internet delen.
2) USB Wifi plugje kopen voor de computer en dan peer verbinding opzetten > geen idee alleen of dat wel werkt.
3) Mooiste: Modem + AccepPoint kopen! Weg met dat langzame USB spul ...

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:43:
ja dat klopt. In XP zit zo'n functie. Maar als ik een router gebruik heb ik dat toch niet nodig?
ADSL Modem --> Jouw pc --> Router/AP?

Je wilt toch het inkomende internetverkeer, via USBmodem naar jouw pc, delen met de laptop.

Dan moet je een netwerkkaart in je pc zetten, en dan de optie "Internetdelen" van XP gebruiken.

edit:

Of zoiets kopen: http://www.decorsign.nl/i...ils.asp&pid=1800&subid=59

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 14:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Ik kan de router, of het AP, aansluiten via de netwerkkaart in de pc? En via internet delen het signaal doorsturen naar de laptop?

Dus wat is dan slimmer/goedkoper, via een AP (die op de netwerkkaart van de pc is aangesloten) het signaal doorsturen naar de laptop?? Of via een router?

Verwijderd

Makkelijker is via een modem/AP/router ineen

Dan plug je de telefoondraad daarin en een UTP vandaar naar je desktop.
Ook heb je dan nog een ontvanger nodig voor je laptop. Op deze manier hoef je tenminste je desktop niet de hele tijd aan te hebben staan wanneer je op de laptop wil internetten

Verwijderd

Topicstarter
Okay ben nu in elk geval een stuk wijzer.

Ik kan dus kiezen om de desktop pc als server te later draaien, door een accespoint op het netwerkkaartje aan te sluiten (klopt dat?)

Of ik kan een modem+router (draadloos) kopen en het signaal met een draadje naar de desktop sturen en draadloos naar de pc.

klopt dit?\

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:55:
Okay ben nu in elk geval een stuk wijzer.

Ik kan dus kiezen om de desktop pc als server te later draaien, door een accespoint op het netwerkkaartje aan te sluiten (klopt dat?)

Of ik kan een modem+router (draadloos) kopen en het signaal met een draadje naar de desktop sturen en draadloos naar de pc.

klopt dit?\
Dat klopt, het is nu je eigen keuze om te kiezen wat je wilt,

Of een modem/AP/router ineen kopen
Of je pc internet te laten delen

Zelf zou ik een modem/AP/router kopen, dit is namelijk makkelijker te installeren, en je desktop hoeft niet aan te zijn als je op het internet wilt me je laptop.

The choise is yours ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de snelle reacties!

Ik kom er zo wel uit! Helemaal goed!

bedankt!

GiTkuA

Verwijderd

Topicstarter
nog even voor de zekerheid, gaat dit werken:

Linksys Wireless LAN 54Mb router

De Linksys Wireless-G Broadband Router bestaat eigenlijk uit drie verschillende apparaten:
1. Wireless Access Point (geschikt voor zowel de B als de G standaard)
2. Ingebouwde 4-poorts full-duplex 10/100 Switch
3. Router functie

Technische specificaties:
- 4 poorts 10/100 switch RJ45 UTP aansluiting
- Access point (13 kanalen)
- Kabel / DSL Router
- Data snelheid tot 54Mbps (wireless), 100Mbps (ethernet)
- Gewicht 482 gram
- Afmeting 186 mm x 175 mm x 48 mm

Als ik de analoge adsl lijn, die nu in de usb modem gaat in deze router plug en vervolgens een utp kabeltje trek naar de desktop pc in de netwerkkaart dan heeft de desktop internet. En omdat het ook een wireless access point is, zou de laptop draadloos een verbinding moeten kunnen maken. Klopt dit??? Of zie ik het fout?

GiTkuA

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dat gaat niet werken want er zit geen ADSL modem in die router. Je hebt een kastje nodig wat een ADSL modem en (draadloze) router in een is. Ik weet dat Belkin die dingen heeft maar ik heb geen idee wat het typenummer ofzo is.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Welk product is dit? De WRT54G? Zoja: dit zal werken, mits er een ethernetmodem aanwezig is. Bij jou niet het geval, dus niet. De WRT54G gaat er namelijk vanuit dat je er een kabelmodem of een ADSL modem aan hangt. Wat je nodig hebt is een WiFi router/accesspoint met een ingebouwd ADSL modem. Die zijn er, ook van linksys!

Overigens hoef je je naam niet onder elk bericht te zetten, die staat ook namelijk in de linkerkolom.

• UltraSub
  • Laatst online: 15:39
Dit is dus een van de redenen waarom USB modems zuigen :)
Als je een ethernet modem had gehad, had je gewoon een utp'tje naar die router kunnen trekken, en van daaruit óf bedraad verder, óf wireless verder...

Verwijderd

ik heb ongeveer hetzelfde dilemma, maar ik heb al een niet-draadloze router met een poort vrij (wordt nu gebruikt door m'n stereo, maar heb ik niet echt nodig). Bestaat er zoiets als een mini-ap, die ik direct op de router kan prikken en daarmee draadloos internetten?

• UltraSub
  • Laatst online: 15:39
Als je gewoon een AP op die vrije poort prikt, heb je een bridge tussen wireless en ethernet, en kun je zowel bedraad (via de router), als wireless (via het AP) surfen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Wat doen jullie allemaal lastig? Steek gewoon een draadloos netwerkkaartje in je pc, stel beide kaartjes (pc en laptop) in op AD-HOC en ze kunnen draadloos met elkaar communiseren. Internet sharing op je XP pc aanzetten en je laptop heeft internet :) moet alleen wel de pc aan staan wil je met de laptop kunnen internettetn.

Verwijderd

Mishmash schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:03:
Wat doen jullie allemaal lastig? Steek gewoon een draadloos netwerkkaartje in je pc, stel beide kaartjes (pc en laptop) in op AD-HOC en ze kunnen draadloos met elkaar communiseren. Internet sharing op je XP pc aanzetten en je laptop heeft internet :) moet alleen wel de pc aan staan wil je met de laptop kunnen internettetn.
jip das een makelijk optie heb ik hier thuis ook draaien gewoon 1 pci kaartje in de pc. en zo`n usb stick in de laptop. adhock verbinding uiteraad op 128 bit wep en dan in xp een netwerkbrug maken of ics aanzetten werkt als een trein. ;)

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Eerst had ik hiero ook zo'n rode USB-modem... Had daarop switch en AP aangesloten. Maar aangezien de modem steeds vaker wegviel en ik wel een betrouwbare server wou, ben ik overgestapt naar een ethernetmodem. Ik heb dus een ethernetmodem-switch-ap, appart, maar deze zijn er ook in 1 te kopen.. veel goedkoper :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 15:50
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:08:
[...]

jip das een makelijk optie heb ik hier thuis ook draaien gewoon 1 pci kaartje in de pc. en zo`n usb stick in de laptop. adhock verbinding uiteraad op 128 bit wep en dan in xp een netwerkbrug maken of ics aanzetten werkt als een trein. ;)
Ik moet volgend weekend ook zo'n netwerkje aansluiten, maar nog nooit draadloos gegaan. Werkt dit hetzelfde als met bedraad qua delen, of moeten er nog bepaalde dingen ingesteld worden??

Ik heb al 2 pci WLAN kaarten besteld, omdat ik geen 40m utp wil gaan spijkeren. Signaal hoeft alleen maar 2 muren en een badkamer door ;) En ja, utp word 40 m, want ik moet dan 2 kamers half rond, halletje door, onder het tapijt door en ik wil er niks van zien 8)

• Mishmash
Miglow schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:31:
[...]

Ik moet volgend weekend ook zo'n netwerkje aansluiten, maar nog nooit draadloos gegaan. Werkt dit hetzelfde als met bedraad qua delen, of moeten er nog bepaalde dingen ingesteld worden??

Ik heb al 2 pci WLAN kaarten besteld, omdat ik geen 40m utp wil gaan spijkeren. Signaal hoeft alleen maar 2 muren en een badkamer door ;) En ja, utp word 40 m, want ik moet dan 2 kamers half rond, halletje door, onder het tapijt door en ik wil er niks van zien 8)
Zodra je netwerkje goed werkt is het geen probleem om dingen te delen, het werkt precies hetzelfde als met een draadje :) Je moet alleen ff je beveiliging goed instellen (WEP 128bits, SSID uit zodra je alles ingesteld hebt, Mac adres filtering). suc6 :Y)

Verwijderd

ff een tip: Neem een AP en geen Router!
Ik heb ook een WiFi router geprobeerd omdat ik (bijna) exact dezelfde situatie heb als TS.
Maar een router vraagt een boel instellingen (IP, Subnet, DHCP,enz) en kreeg ik het niet goed aan de praat. Met een AP ben je veel eenvoudiger klaar.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:50:
ff een tip: Neem een AP en geen Router!
Ik heb ook een WiFi router geprobeerd omdat ik (bijna) exact dezelfde situatie heb als TS.
Maar een router vraagt een boel instellingen (IP, Subnet, DHCP,enz) en kreeg ik het niet goed aan de praat. Met een AP ben je veel eenvoudiger klaar.
offtopic:
Deze tip is niet echt super een echte Tweaker wil graag controle over de zaken... En dingen instellen als een ip adres is toch wel heel handig....

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Mishmash
HerbyNL schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:55:
[...]

offtopic:
Deze tip is niet echt super een echte Tweaker wil graag controle over de zaken... En dingen instellen als een ip adres is toch wel heel handig....
Als je een beetje frequente gebruiker bent zal je toch geen problemen hebben met ff een Iptje, dnsje of iets dergelijks in te stellen....
Pagina: 1