Toon posts:

[XP] Probleem met surround systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een surround systeem, en in me computer geen surround geluidskaart, nu heb ik sofware bij me geluidskaart waardoor ik toch surround krijg, hij zet me microfoon en line out om, naar surround,
nu krijg ik geen geluid uit me center speaker (die zit op de microfoon aansluiting) tijdens de test van de speakers krijg ik er wel geluid uit, dus hij doet het wel, maar als ik gewoon muziek afspeel doet ie niet mee
ik heb de nieuwe drivers al gedownload en ik gebruik Nvidia nvmixer

iemand tips :?

• non-sens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

non-sens

Voor meer foto's:

Tip 1 is om eerst de search te gebruiken.
Tip 2 is om te vermelden met welk programma je muziek afspeelt.

Als je bijvoorbeeld Winamp gebruikt zul je geen 5.1 geluid krijgen, of je moet er een special plugin voor downloaden (maar die zijn niet echt geweldig te noemen)
iTunes ondersteunt bijvoorbeeld wel 5.1 geluid, en zal het stereo geluid van je muziek dus verdelen over al je boxen.

Canon 350D | Canon 18-55 3.5-5.6 | Canon 50mm 1.8 mkII | Sigma 70-200 F2.8 EX APO HSM

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Een standaard 3,5mm plug kan 2 kanalen doorsturen. Aangezien je voor surround geluid 6 kanalen nodig heb. Lijkt het me zeer sterk dat jou dit gaat lukken. IK denk dat je een andere kaart moet aanschaffen.

Wat je nu heb is een soort van prologic II denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door LoeiOrdinair op 03-02-2005 14:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
non-sens schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:30:
Tip 1 is om eerst de search te gebruiken.
Tip 2 is om te vermelden met welk programma je muziek afspeelt.

Als je bijvoorbeeld Winamp gebruikt zul je geen 5.1 geluid krijgen, of je moet er een special plugin voor downloaden (maar die zijn niet echt geweldig te noemen)
iTunes ondersteunt bijvoorbeeld wel 5.1 geluid, en zal het stereo geluid van je muziek dus verdelen over al je boxen.
sorry, ik heb gezocht naar een gelijkwaardig topic maar vond het niet,
in ieder geval bedankt voor de tip, ik ga het ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
LoeiOrdinair schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:30:
Een standaard 3,5mm plug kan 2 kanalen doorsturen. Aangezien je voor surround geluid 6 kanalen nodig heb. Lijkt het me zeer sterk dat jou dit gaat lukken. IK denk dat je een andere kaart moet aanschaffen.

ik kan echt elk kanaal apart aansturen
hij gooit me line in en mircrofoon om als extra surround kanal

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-03 16:24
Voor winamp heb je idd een speciale plug in nodig. Zo is het mij ook gelukt. Misschien loont het de moeite om ook bij de geluidsinstellingen van windows in te stellen dat je 5.1 boxen hebt.

Hoezo? Ik heb dit ook en het werkt prima. Er zijn 3 poorten aanwezig dus dat komt wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
gemini85 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:35:
Voor winamp heb je idd een speciale plug in nodig. Zo is het mij ook gelukt. Misschien loont het de moeite om ook bij de geluidsinstellingen van windows in te stellen dat je 5.1 boxen hebt.

Hoezo? Ik heb dit ook en het werkt prima. Er zijn 3 poorten aanwezig dus dat komt wel goed.
bedankt, ik heb de pluging gedownload en hij doet het nu
hij mag dus op slot

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
We sluiten opgeloste topics hier niet, want je kan deze hergebruiken als je later het probleem nog eens hebt, of iemand anders die een soortgelijk probleem heeft zou dit hier ook in kunnen posten.

Wel zou ik je willen vragen om even goed Windows Operating Systems - Policy door te nemen. We verwachten namelijk dat je een uitgebreid vooronderzoek doet voordat je je vraag hier stelt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:07:
We sluiten opgeloste topics hier niet, want je kan deze hergebruiken als je later het probleem nog eens hebt, of iemand anders die een soortgelijk probleem heeft zou dit hier ook in kunnen posten.

Wel zou ik je willen vragen om even goed Windows Operating Systems - Policy door te nemen. We verwachten namelijk dat je een uitgebreid vooronderzoek doet voordat je je vraag hier stelt :)
ok :P
Pagina: 1