[mailserver] pine en pop

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 12:34

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Kan mail die op de mailserver als 'gelezen' gemarkeerd is, daarna nog op de een of andere manier via POP3 in een mailclient binnengehaald worden?

Mail komt binnen op m'n mailserver (Debian, Postfix, Qpopper).
Thuis lees ik mail via POP met een mailclient, niet-thuis lees ik de mail op de mailserver via pine/mail. Als ik mail gelezen heb in pine, kan die mail daarna niet meer via pop binnengehaald worden, omdat 'ie als gelezen gemarkeerd is. Ik zou echter graag die mail daarna OOK nog via pop binnen kunnen halen.

Kan dat?

In Pine kan aangegeven worden dat berichten als 'unread' of 'new' geflagged moeten worden, maar daarna zijn ze nogsteeds niet via pop binnen te halen.
Ook kan je cat /home/<username>/mbox >> /var/mail/<username> doen, maar dat is natuurlijk nogal veel werk... elke keer als je je mail gelezen hebt. Bovendien krijg je dan allerlei mail dubbel in je mailclient.

Ik begrijp dat mail binnenkomt in /var/mail/<user> en als je 't leest in pine, dat het dan verplaatst wordt naar /home/<user>/mbox. Maar wat ik met deze wetenschap zou moeten doen om m'n 'probleem' op te lossen weet ik niet...

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-02 12:23

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
pine haalt de mail op van de pop server en slaat het lokaal op, je zult dus pine zo moeten instellen dat hij ook een kopie op de server achterlaat voor je thuisclient

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Kees schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:53:
pine haalt de mail op van de pop server en slaat het lokaal op, je zult dus pine zo moeten instellen dat hij ook een kopie op de server achterlaat voor je thuisclient
Ah. K.
En hoe heet die optie? (de lijst met opties voor het configgen van Pine is nogal lang...)

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

En anders kan IMAP misschien een uitkomst bieden, ik vind het ideaal. In mijn favo mailclient mijn mailtjes beschikbaar en ook nog eens overal ter wereld via webmail. Als pine de mail van de POP server afhaalt net zoals je mail client thuis dan zou je dus inderdaad pine moeten instellen zodat hij de mail niet meer naderhand verwijderd.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Heb het geprobeerd IMAP (weet niet meer exact welke) maar daar kon mijn P166/32Mb niet mee overweg...

• R3b3l
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 09:20
mmm... volgens mij is IMAP wel waar je naar op zoek bent. IMAP is ideaal... alle berichten blijven op de server staan Dus vanaf elke plek te benaderen.

En je gaat mij niet vertellen dat dat niet draait op je p166... ik draai het op een p120, wel met 64 meg geheugen. (Slackware 9.1).

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je de /home/{user}/mbox weggooit of verplaatst, dan zal pine gewoon /var/mail/{user} als inbox gebruiken en kan pop daarna gewoon de mail ophalen.

Werkt hier al jaren naar tevredenheid.

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Ha, kijk, daar kan ik wat mee.
En dan de pop client 'mail at server' laten 'leaven' -> poor man's imap :P

Pagina: 1