Toon posts:

Maxtor 250 externe HD: uninstalleren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan sinds mijn pc een bijna geheel nieuw interieur heeft niet langer zowel iPod als externe HD aansluiten - mijn XP bak geeft er dan de brui aan. Ik heb niet gecontroleerd of het echt de combinatie van beide is of alleen aan m'n ipod ligt, maar dat maakt niet veel uit. De HD wordt namelijk pas degelijk herkend als hij netjes is opgestart voordat de PC aangaat. Een techneutje die ik ken heeft me aangeraden de schijf en ipod te uninstalleren, dan m'n firewirekaart te uninstalleren en dan op volgorde weer alles te installeren om te zorgen dat alles goed is opgebouwd. Ik wil dus de HD uninstalleren (of deinstalleren.. is hier nog een goed woord voor?), maar ik mag niet de HD aangesloten hebben zonder dat de software op de pc staat anders blaast m'n pc de schijf op (dan gaat-ie bij gebrek aan beter weten het apparaat stroom geven terwijl de hd via het lichtnet al stroom krijgt en de firewire-aansluiting is alleen voor datatransport), maar als ik de HD afkoppel, is het apparaat ook niet meer te zien in apparaatbeheer. En ook het maxtor-programma dat in de softwarelijst staat geeft een error omdat hij geen schijf meer herkent. Hoe pak ik dit aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat kickjes niet al te gewenst zijn, maar ik ben nog steeds benieuwd!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat gebeurd er precies als je externe HD en je iPod aangesloten zijn?

offtopic:
Het is deïnstaleren. Uninstaleren bestaat niet, waarschijnlijk van het Engels overgenomen (uninstall).

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:42
Smijt dit in een batch file en voer het uit:

code:
1
2
3
4
5
@echo off
set devmgr_show_nonpresent_devices=1
C:
cd %SystemRoot%\System32
start devmgmt.msc

En dan onder "View" de optie "Show hidden devices" aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tip van Mr Magic opgevolgd, zodat de verborgen apparaten er nu ook tussenstaan. Daar heb ik verder niks meer mee gedaan (maar alsnog bedankt, want dit soort extra transparantie in mijn systeem kan ik altijd erg waarderen!)...

... want toen ik daarna al mijn iPod aansloot (om de symptomen nog eens goed te kunnen beschrijven), ging alles gewoon goed. Misschien zijn er sinds de vorige pogingen van aansluiting wel enkele interessante dingen op m'n pc gebeurd, maar in elk geval, eerst ging het ernstig fout en nu niet meer. Mocht het ooit weer fout gaan, dan heropen ik dit topic wel weer... maar guys bedankt voor jullie tips!

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 21:25
Als je show hidden devices aan hebt gezet kan je de externe Maxtor met de Add/Remove Hardware Wizard verwijderen. Kies in die wizard voor Uninstall/Unplug a device > Uninstall a device.
De Externe Maxtor driver heet bij een IEE1394(=FireWire) aansluiting Maxtor 1394 Storage Front Panel. Alle devices met deze naam dien je te verwijderen.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Pagina: 1