Toon posts:

Advies Gevraagd Gameserver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had wat advies nodig, eigelijk meer een soort controle. We hebben met onze clan besloten om zelf de game server te bouwen en deze dan te colocaten. We hebben zo een 600 euro beschikbaar om dit te bouwen, wat raden jullie mij aan?

Wat gaat ie draaien?
3 public game servers.. namelijk,

Mohaa 16 players..
Counterstrike source 12 players..
Call of duty 16 players...
Tenslotte nog een Teamspeak server...

Wat moet erin zitten?
* Sowieso vga + lan op het mobo,
* En alles moet in een 1u kastje passen, goedkoopste die ik heb gezien is 140 euro, click
(dit mag ook een 2ehands zijn gelijk een oproep :P)

ik zal later hier posten wat ik in gedachten had om geen invloed uit te oefenen op jullie advies..

Alvast bedankt,

MVG, Bart Jaminon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik raad je aan dit niet zelf te gaan doen; als je dit soort vragen moet stellen ben je niet klaar voor een server op zo'n snelle verbinding waar je zelf niet direct bij kunt. Huur een gameserver zoals iedereen doet.

Overigens kunnen we beter advies geven als je wél je specificaties vrijgeeft... tis hier geen televisiespelletje ofzo ;)

[ Voor 24% gewijzigd door HunterPro op 03-02-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10 18:26
Ik sluit me aan bij HunterPro, zelf huur ik ook een gameserver (Counterstrike 1.6 public) en weet dat er zich regelmatig problemen voordoen mbt de server(s). Zelf kun je deze niet altijd oplossen en je zult ook zeker niet 24/7 beschikbaar zijn om problemen op te lossen lijkt me.

Advies: huur een server!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, specificaties waar ik aan dacht,

Amd Athlon 64 3000+ 512 kb cache. 125.25
1024MB PC3200 2 reepjes van 512MB 120,-
ASUS K8N-E Deluxe 99.95
Asus 52x Cd-Rom Speler Wit Quietrack 13.99
Maxtor 120GB SATA 7200RPM 8MB Diamond Max 9 76.99
Chieftec 1u kastje (van me link) 140

Totaal 576.18 (geen verzendkosten) die zullen iets van 20 euro zijn,

En over het toegang tot de server dat zit wel snor, ik heb zelf een jaar een dedicated server gehuurd maar we hebben besloten dat toch voordeliger is wil je een vergelijkbaar systeem huren voor een jaar ben je sowieso het 1e jaar zo'n 400 euro duurder uit. Plus deze server zal ook 2 weekenden in het jaar worden ingezet op onze lan party's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 21:26
heb nog zon 1u over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:57
cdrom speler gebruik je alleen tijdens installatie, dus die kan er wel uit.
Verder heb je nog geen voeding en geen koeler. De standaard boxed koeler is VEEL te groot voor in een 1u behuizing :)

Tot slotte is het misschien slim om 2 harde schijven te nemen en deze te mirroren, dan draait je server tenminste gewoon door als er 1 schijf overlijd. Hij moet dan alsnog uit om die schijf te vervangen, maar je downtime wordt er een stuk kleiner op. (als iets anders overlijd ben je alsnog de sjaak, maar schijven overlijden iets vaker dan andere onderdelen ;) )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Neem Maxtor DM 10 ipv 9, net zo duur, maar sneller en koeler. Waar ga je hem colocaten??? Kan je daar er makkelijk bij??? Zo niet zou ik alsnog een server huren!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CoolerMaster 1U Copper CPU Cooler S754 € 38,-
Thermaltake K8 1U Tiny Fin € 29,99

(beide 7,50 € verzendkosten)
Weet nog niet welke ik neem ben ff tests aan et zoeken hier nog voor.

Dat was de cooler wask vergeten te vermelden,

@ paul nieuwkamp, idd cd speler gaat eruit, dus die kan ik ook van een bestaand systeem "lenen". En een 2e harddisk mischien later als we weer wat geld hebben. (we zorgen zowieso dat er wat geld achter de hand blijft...

@AJ1815 Idd, maxtor 10 is beter komt ook beter uit de test, heb ik verandert, thx..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Neem ook hier: http://www.utwente.nl/its...en/prijslijstservers.doc/ eens een kijkje. Daar staan complete servers in van die racks dus kan je kijken of je geen onderdelen mist. Misschien is een van die dingen zelfs wel een optie voor je...
Pagina: 1