[C#] Console app hidden opstarten

Pagina: 1
Acties:

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier op C# console applications hidden op te starten.
Als ze uitgevoerd worden mag er dos geen console window te voorschijn komen.
Ik heb al aardig wat gezocht maar ik kan niet vinden waar het verstopt zit, misschien kijk ik er over heen.

Als je een nieuwe process aanmaakt kun je wel opgeven dat de shellexecute op false staat, maar zoals ik al zei ik kan niet vinden waar dat voor de "hoofd"applicatie verstopt zit.

Thanx

ComputerSpecs

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 12:16
Wil je wel specifieke interactie met de gebruiker via de shell of wil je gewoon een simpel C#--appje maken zonder dat je iets te zien krijgt? Want als dat laatste het geval is, dan kun je volgens mij gewoon in de projectsettings aangeven dat het geen console-applicatie is maar een Windows-applicatie. Als je dan vervolgens geen Form instantiate (wat je, als het een console-appje is ook niet doet) dan zie je niks qua window maar draait je applicatie wel.

• *Dutch-Force*
ik hoef idd geen interactie met de gebruiker het is een gescheduled tooltje en ik wil niet dat gebruikers het te zien krijgen.

Zal het eens proberen met die setting op form zetten

//edit
Ik heb de setting op windows application gezet maar als je hem dan van buiten een bestaande console aanroept krijg je alsnog even een console te zien.??

[ Voor 32% gewijzigd door *Dutch-Force* op 03-02-2005 13:25 ]

ComputerSpecs

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24
Kijk eens naar de System.Diagnostics.Process class.

Met deze class kan je externe processen gaan starten (bv een dos-utility). Je kan hier ook voor zorgen dat er geen dos-box etc geopend wordt.

https://fgheysels.github.io/

• *Dutch-Force*
Dat heb ik ook gebruikt voor de processen die ik vanuit de betreffende applicatie opstart maar ik wil dat de applicatie zelf ook niet te zien is.

Is er niet iets dat je in de main routine kan definieren waardoor ie hidden uitgevoerd word

[ Voor 26% gewijzigd door *Dutch-Force* op 03-02-2005 14:58 ]

ComputerSpecs

• whoami
Hoezo ?
Als je een scheduled proces wilt maken, waarom maak je dan geen gewone windows service ?

• *Dutch-Force*
Omdat ik daar geen ervaring mee heb. En als er een manier was om een console applicatie hidden op te starten das was dat perfect..

En.. Windows Service.. heb je daar zo wat referenties voor ?

ComputerSpecs

• whoami
Kijk even in de MSDN, start eens zo'n project (file, new project, windows service in VS.NET), check eens wat tutorials op internet.
Het is echt niet zo moeilijk hoor...

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 12:16
Je kunt ook een Windows-applicatie in C# maken en dan de Form class eruit slopen en de paar regels in de main waar die Form geinstantiate en aangeroepen (met Application.Run) wordt. In plaats daarvan plak je de functionaliteit van je applicatie en voila.

• *Dutch-Force*
Die windows service, is dat de enige manier om ervoor te zorgen dat ie zegmaar hidden is.

Tis namelijk een opdracht voor mijn stagebedrijf .. weliswaar valt de opdracht buiten mijn originele opdracht en aangezien het morgen mijn laatste dag is wilde ik even weten of dat het mogelijk was om een hidden console app te maken.. Voor een windows service heb ik helaas dus geen tijd meer.

Maar bedankt voor de hulp iig

ComputerSpecs

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

_Dutch-Force_ schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:43:
Die windows service, is dat de enige manier om ervoor te zorgen dat ie zegmaar hidden is.

Tis namelijk een opdracht voor mijn stagebedrijf .. weliswaar valt de opdracht buiten mijn originele opdracht en aangezien het morgen mijn laatste dag is wilde ik even weten of dat het mogelijk was om een hidden console app te maken.. Voor een windows service heb ik helaas dus geen tijd meer.

Maar bedankt voor de hulp iig
Dan is het het beste om het in een Form app te zetten en je form al gelijk niet zichtbaar maken bij het opstarten van de app.
Pagina: 1