[DDR SDRAM] Prijsontwikkeling

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Dafman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik merk dat ik meer geheugen nodig heb voor m'n 12" 1.33 ghz Powerbook. Momenteel zit er, naast het ingebouwde reepje van 256 Mb, een extra reep van 512 Mb in. Ik wil er dus 1 Gb bij stoppen, een Kingston module kost echter al bijna 300 euro.

Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de te verwachten prijsontwikkeling van deze PC2700 SODIMM in de nabije toekomst? Ik vind 300 euro echt te veel, maar bij 200 zou ik er wel over na gaan denken.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Geheugenprijzen zijn net als aandelen, je weet nooit wanneer en of ze uberhaupt omhoog of omlaag gaan.

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

So-Dimm geheugen is altijd al vrij duur geweest. Maar geheugen wordt pas zoveel goedkoper als er andere ontwikkelingen zijn, zoals bijvoorbeeld 2gig dimms of een compleet ander type geheugen. Ik zie in iedergeval die gig modules het komende jaar nog niet goedkoper worden.

<--- http://www.lansensations.nl --->

Verwijderd

Sowieso kun je er niets meer bijstoppen. Je kan alleen je huidige module vervangen.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Mijn glazen bol zegt dat je NU moet kopen!!

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Dafman
Ja dat zegt mijn bol ook maar m'n girorekening zegt wat anders helaas.

bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Wat doe je allemaal met je Powerbook? 768 MB is toch al een aardige sloot lijkt me. Het kan inderdaad nog meer worden, maar weet je zeker dat gebrek aan geheugen de bottelnek is waar je last van hebt?

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
http://macramdirect.com/powerbook.html

Prijs 1GB
$249,-

Prijs incl. shipping
$275.93 USD

Dollarkoers
1E= 1,3 $

Dus prijs in e inc shipping
E 212,25

• Dafman
Hoi Max,

De meeste zaken gaan behoorlijk soepel, maar bij intensief Photoshop, iPhoto, en Word gebruik heb ik behoorlijk wat page-outs, dus dat het virtuele geheugen van de harde schijf wordt aangesproken, soms wel 100.000 in een uur. Dit heeft ook weer tot gevolg dat ie behoorlijk warm wordt en de ventilator aanslaat (dat laatste is op zich niet eg natuurlijk).

btw, Extra Lars, je hebt gelijk: ik heb inderdaad maar één vrije RAM sleuf, dus dan zou ik de 512 omruilen voor 1gig, ben ik van op de hoogte, was alleen niet zo duidelijk in het opschrijven

• Dafman
Mark, bedankt voor de link, ik had er nog niet aan gedacht om in het buitenland te bestellen. Ziet er ook wel goed uit, die site, iemand die ervaring heeft met Mac RAM of andere buitenlandse shops?

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Ik heb wel eens wat in buitenlandse shops gekocht. Dat is meestal geen probleem. Je moet alleen wel kijken of ze naar Europa versturen. Meestal moet je met creditcard betalen. Het duurt vaak overigens wel een tijd voor je het binnen hebt. Varierend tot wat ik wel eens gehad heb 6 weken.

<--- http://www.lansensations.nl --->

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
www.oempcworld.com heeft goedkoop geheugen en verstuurt naar hier. Dan ben je voor minder dan €200 klaar. Ik heb zelf vorige week voor €160 een 1GB pc3200 infineon so-dimmetje gekocht via de duitse ebay, draait hier perfect in mijn iBook :)

[ Voor 4% gewijzigd door straat op 03-02-2005 16:18 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je kan altijd wachten, op korte of lange termijn zal het altijd het laagste prijspeil halen. Maar als je het geheugen nu nodig hebt, dan moet je je afvragen of het je nu waard is. Dan kan het twee kanten op: de prijs kan stijgen óf dalen...
En hoe lang je ook wacht, dat zal altijd zo blijven. Hoe langer je wacht, hoe langer je ook zonder het geheugen moet blijven doen.
Dit topic gaat dicht, omdat speculeren over de geheugenprijsontwikkeling weinig nut heeft.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.