Athlon voltage softwarematig verlagen

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Hallo, ik ben op zoek naar een progje waarmee ik het voltage van mijn proc kan verlagen. Ik heb een Asus A7N8X-E en een Asrock K7VT4+ mobo, maar ik heb op geen van de twee een bios-optie gevonden waarmee ik onder het stockvoltage kan. Een tijdje terug had ik in Chip magazine gelezen dat er zo'n progje was, maar dat ondersteunde mijn Asus-mobo maar gedeeltelijk, en mijn Asrock helemaal niet :(. Kan er iemand mij helpen?

Grazie

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 12:21
Programma is gok ik : CPUMSR :?
Je moet wel een mobile Athlon XP hebben en PowerNow! moet aanstaan :P. Anders werkt het natuurlijk nooit.

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 09:32
Als je in de bios zelf het voltage niet kan verlagen kan het met software ook niet.
Mischien kan je een hardwarematige volt-mod doen; ergens een weerstandje op solderen ofzo...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Thandor

SilverStreak

Informatie over CPUMSR en het modden naar Mobile AMD Athlon "MP" ;)

[rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Waarom je voltage dan verlagen als ik vragen mag? :? Je systeem wordt er alleen maar instabiel van? :?

Beetje raar iig..

Je kan dat programma gebruiken die Thandor gaf met een link, alleen werkt dat alleen op bepaalde chipsets, maar je kan het uiteraard proberen ;)

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:27

Mrlten

Premium Deluxe Plus

http://www.hasw.net/8rdavcore/
Dit programma gebruik ik zelf voor mijn Abit NF7-S, ik laat hem automatisch underclocken en voltage verlagen wanneer ik de pc weinig tot niet gebruik. Je kan ook de fan speed automatisch laten regelen :)
Pagina: 1