Toon posts:

Canon Multipass (MPC600F) Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik beschik over een Canon MPC600F multifunctionele Printer/Fax/Scanner. Alles is correct geinstalleerd, zowel de Canon software als de drivers.

Iedere keer wanneer ik Windows(XP Pro) opstart krijg ik deze foutmelding, en de zogeheette "Canon Statusmonitor" geeft vervolgens aan dat de printer niet gevonden wordt.

Zoals in de foutmelding wordt vermeld ga ik naar Computerbeheer --> Services en start "MPService" op. De Canon statusmonitor geeft vervolgens aan dat hij gevonden is en goed werkt (ook printen lukt gewoon).

Na zo`n 15 minuten krijg ik echter weer dezelfde foutmelding en springt hij weer uit en moet ik hetzelfde ritueel uitvoeren.

Ter verduidelijking: Printen lukt gewoon hoor.

Ik zou graag willen dat hij direct correct werkt wanneer ik Windows start.

Wellicht iemand die ervaring met dit probleem heeft of iemand met een oplossing? Ik hoor het graag!

[EDIT]
Printer is reeds voorzien van de recentste software en drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 11:55 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Hoe staan de instellingen van de service? Handmatig of automatisch? Heb je de dirvers/software al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
MPService staat als opstarttype inderdaad op automatisch, vandaar dat ik de foutmelding ook iedere keer ontvang wanneer ik Windows opstart.

Verder heb ik de software & drivers al eens gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd.

Zeer lastig probleem, met mijn vorige Windows installatie had ik er ook al last van, dus een format werkt ook niet.

Wellicht een driver conflict?