Toon posts:

ISA of PCI-scsi?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, hallo,

ja, ik en mijn nieuwe brander. We moeten nog erg aan elkaar wennen. Hij wil nog niet wat ik wil. Nu hangt hij aan een AVA1505-scsi kaart. Zoals jullie weten is dat een scsi-2 isa kaart. Zou dat een oorzaak kunnen zijn van mijn problemen? Ik bedoel: lezen gaat prima. De UltraPlex en de HD doen het er prima op. Alhoewel: onder Nero zegt hij dat hij audiocd's op 6-speed leest... Ik dacht dat de Ultra DAE op 20-speed kon...
Branden lukt echter nog niet zo.

Zou een PCI kaart beter zijn? SCSI-2 is SCSI-2 zou ik toch denken...

Verdere specs:
AMD-K6-2-350@400
Asus P5A-B
128MB
Xentor32 etc...

Overigens zei de meneer van de Plextor-site dat er aan de Ultra plex een PCI-kaart moet hangen.. Maar ja, wel weer 100,-...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De DAE leessnelheid van nero zijn nogal voorzichtig, in je cdrom.cfg staat dat jouw brander maar een leessnelheid van 6 heeft.

fok nu begin ik te twijfelen, voor een cdrom speler geldt dit wel maar voor een brander ben ik er niet zeker van.
Nou ik maak mijn verhaal maar af, dit werkt zeker voor een cdrom speler maar of het voor een brander ook geldt, ik twijfel.

testen van de DAE snelheid van je lezer:
1. in je cdrom.cfg zet een ; voor de regels die over jouw lezer gaan
2. Stop de orginele nero cd in je lezer
3. start nero en zeg autodetect cdrom
4. nero gaat nu mbv van de nerocd de echte leessnelheid bepalen

itsa simple maar of het voor je brander ook zo werkt (ik lees dan ook niet met mijn brander maar met een apparte cdrom speler, kun je ook gelijk "on the fly" branden) sorry dat weet ik niet en over isa of pci kan ik ook niks vertellen, ja pci is sneller en vraagt minder cpu tijd maar of dat nu zoveel uitmaakt ???

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De ultraplex moet DAE kunnen halen van gem 20 speed, maar slechte cd's kunnen lager uitvallen.
Zoals ik gisteren al zei is een ISA kaart niet ideaal. Als ik jou was zou ik de adaptec 2904CD kit halen, kost ong 125,- en is snel genoeg voor je HD. Ik heb zelf een 2902 (2904 zonder externe aansluiting) en heb daar een 3.2GB fireball, ultraplex40 en HP9200 aanhangen en dat draait als een trein !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Maakt het al dan niet ultra zijn van de controller nog iets uit, of is dat puur voor de compatibiliteit van de overige devices aan de kabel?

Een cliche is ooit origineel begonnen

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

inderdaad, er is een of ander verschil tussen pci en isa daarin. PCI kan gelijk naar het geheugen schrijven of zoiets?? ik weet het nie tmeer, maar pci is stukken beter.

Ik heb zelf een initio ultra kaartje. Dat is een heel fijn ding. (hij is said to be sneller dan de adaptec kaarten..voor 125 piek bij www.abgcomputers.nl )

die snelheid van dae moet je niet van nero uit bekijken eigenlijk. Probeer eens windac ofzoiets, die geeft een betrouwbaardere snelheidsmeting...(misschien is de snelheid in nero ook wel zo laag, maar dat komt dan gewoon door het programma die iets niet goe doet ofzo..en met kopieren maakt het ook niet erg veel uit, je brander in toch de beperkende factor...toch?)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
Hmm als je de atx versie hebt van de p5a ( mobo ) zou ik gaan voor een ncr810 pci scsi2 kaartje
kost 89,- ofzoiets bij mycom en kan zeer goed overweg met het bios op je moederbord
je ziet de apparaten allemaal al gedecteerd worden voor dat je dat tabeletje ziet waarin je hd's diskettestations en cd rom spelers in staan.
werkt heel prettig en lekker goedkope oplossing
ikzelf heb ook de p5a atx + dit kaartje en bij mij hangt er een ricoh mp6200s ( 2x2x6x brander )op een pioneer 303s ( 6x32x dvd speler) en een TEAC 58s ( 8x24x brander )
en ik brand ermee o the fly van pioneer drive naar teac drive op 8x
verder heb ik ZEEEEEER weinig cpu belasting
nog een voordeel in windows wordt ie meteen herkend en linux kan er ook goed mee overweg.

.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Harley, goede tip. Ik zal hem morgen direkt halen. En ja Chemist, je hebt blijkbaar gelijk. Morgen is alles opgelost hoop ik...

Verwijderd

Op www.aci-computers.nl hebben ze een NCR810 Ultra SCSI-II kaartje. Onder de 100 gulden inclusief kabel en externe aansluiting. ISA kan maximaal 2MB per seconde halen. PCI 133MB per seconde. Dus een 40x CD speler krijgt het gewoon moeilijk als ie maar met 2MB/seconde leeggezogen wordt. En zo'n ISA SCSI kaart is volledig afhankelijk van de PC, dus vreet processortijd.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Is niet helemaal waar cornholio. De 1505 is een ISA busmaster, dat betekent dat ie ook weinig proc. belasting geeft. Het probleem is inderdaad gewoon de lagere kloksnelheid (8 MHz vs 33 MHz) en de doorvoersnelheid (2 MB/s vs 133 MB/s).
(Overigens is die 133 MB/s voor alle PCI bussen bij elkaar, maar da's detail)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1