Toon posts:

[DV] geen beeld en geluid, wel device control bij capturen

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende:

- Adobe Premiere Pro 7.0
- goedkoop FireWire/IEEE1394-kaartje
- Sony DCR-PC100E DV-videocamera

Nu wilde ik met Adobe Premiere de beelden van mijn DV-camera capturen. Even wat instellingen mbt camera etc en Adobe geeft keurig aan dat hij is verbonden. Vervolgens klik ik op play in Premiere en de camera gaat keurig afspelen (zie ik op LCD van camera). Het vreemde is echter dat ik geen beeld en geluid krijg op de pc. Wel wordt de connectie met de camera keurig in stand gehouden en ik kan de camera ook besturen zoals ik wil (hij reageert niet altijd even snel maar misschien hoort dat zo, heb nog geen ervaring met DV). Ook geeft hij keurig de tijd aan (al loopt die niet realtime op het scherm, hij verandert pas nadat ik stop met afspelen).

Ook heb ik het toch maar even in Windows Movie Maker geprobeerd maar daar was het precies hetzelfde probleem.

In de handleiding van de camera kon ik er niet veel over terugvinden. Drivers nodig of wat mis ik? Doe ik iets fout? Ik kom er even niet meer uit.

Verwijderd

Ben je niet bezig om gewoon het bandje af te spelen in plaats van op te nemen op de PC? Zo klinkt het namelijk wel. Ben niet bekend met Premiere Pro 7, maar kun je niet aangeven dat je wilt capturen ipv afspelen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:58:
Ben je niet bezig om gewoon het bandje af te spelen in plaats van op te nemen op de PC? Zo klinkt het namelijk wel. Ben niet bekend met Premiere Pro 7, maar kun je niet aangeven dat je wilt capturen ipv afspelen?
Ja het is misschien allemaal wat krom uitgelegd maar in Adobe is het zo dat je het kan afspelen en als je wilt capturen dan kun je op Record klikken. Het probleem is nu dus dat het afspelen al niet eens lukt.

Verwijderd

NIET op record drukken!! Volgens mij ga je dan namelijk op je tape iets opnemen en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Kijk eens rechts onderaan in het Capture schermpje van Adobe (F5). Daar staat een kopje Capture meen ik en dan twee opties: In - Out en Tape. Door op tape te klikken begint je camera te lopen en captured Adobe je DV signaal. Stoppen met capturen is dan gewoon op de stop-knop klikken onder het preview scherm.

Mocht het dan nog niet lukken: kijk eens naar Scenalyzer, erg fijn om mee te capturen en vervolgens lekker bewerken in Premiere.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:14:
NIET op record drukken!! Volgens mij ga je dan namelijk op je tape iets opnemen en dat kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Kijk eens rechts onderaan in het Capture schermpje van Adobe (F5). Daar staat een kopje Capture meen ik en dan twee opties: In - Out en Tape. Door op tape te klikken begint je camera te lopen en captured Adobe je DV signaal. Stoppen met capturen is dan gewoon op de stop-knop klikken onder het preview scherm.

Mocht het dan nog niet lukken: kijk eens naar Scenalyzer, erg fijn om mee te capturen en vervolgens lekker bewerken in Premiere.

Succes
Als ik dan op Tape klik zegt hij inderdaad dat hij gaat capturen en dat ik op esc op moet klikken om dit te stoppen. als ik een paar seconden later dan op esc klikt stopt hij ook maar ik zie nergens dat hij heeft gecaptured (geen bestant te zien etc). Vervolgens krijg ik de melding 'no device control'. Ook capturen dmv Set In/Out werkt niet, de camera gaat dan zelfs niet naar het punt toe waar hij moet beginnnen met capturen.

Ik zal eens naar Scenalyzer kijken, hopen dat het dan wel lukt. Maar toch denk ik dat het ergens anders aan ligt aangezien ik ook in Windows Movie Maker hetzelfde probleem heb: geen beeld en geluid.

edit
Ik heb hier nu Scenalyzer draaien en die geeft een error als ik op capture klik:
"Sclive has not received any video from the driver"
waarbij hij als driver Microsoft DV Camera bedoelt

edit2
Ik heb de camera even op een andere pc aangesloten en in My Computer verschijnt dan een icoontje voor de camera. Als ik hierop klik krijg ik een grijs beeld in explorer en als ik de camera op play zet zie ik hier keurig het beeld. Vervolgens hetzelfde gedaan op mijn eigen computer, ook hier verschijnt het grijze beeld in explorer. Als ik dan de camera op play zet is de verbinding met de camera echter meteen weg :/

edit3
Als ik de extra voedingsaansluiting van de IEEE1394-PCI-kaart er NIET in doe, dan blijft de verbinding wel in stand als ik in explorer kijk. Verder dan het grijze beeld komt hij verder neit, hij toont nu geen beelden (wel logisch ook).

edit4
Extra voedingsaansluiting op PCI-kaartje er weer op aangesloten, opnieuw starten en ja hoor! Doet het ineens. Nu kan ik ook capturen in Adobe Premiere etc. Hopen dat het nu blijft werken.....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 14:20 ]