Ik ben bezig met het maken van een dynamische tabel opgebouwd met JavaScript. Ik heb een meerdere arrays waarmee ik een tabel ga vullen (daarom kan ik de tabel dus niet eerst staitsch geladen worden). D.m.v. een loop loop ik vervolgesn door de array heen om de data te presenteren in een nieuwe row / <tr>.
Dit is de code die hiervoo zorgt:
De tabel wordt gemaakt, en in de laatste cell bevat een aanroep naar mijn functie "delete". Hier zal dus moeten worden gekeken welke ro er verwijderen moet worden. Ik heb geprobeerd om, zoals hierboven een RoIndex mee te geven, maar dat kan niet omdat 'this.parentNode.' geen properties heeft.
Ik zit te denken om een id aan de row mee te geven, maar kan nergens vinden hoe ik dat moet doen met 'insertRow()'.
Is er iemand die het zo oplepelt of iemand die een ander suggestie heeft ?
Dit is de code die hiervoo zorgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| // var partnumber is mijn (unieke) variabel die geplaats zal worden
var next_cell_number = 1;
var choosen_pos_name = arr_sel_positions[found_nr];
var table = document.getElementById(choosen_pos_name);
var lastRow = table.rows.length;
var row = table.insertRow(lastRow);
for (index=0; index<array_to_use.length; index++){
if (array_to_use[index][0]==partnumber){
var FirstCell = row.insertCell(0);
var textNode = document.createTextNode(+array_to_use[index][1]);
FirstCell.appendChild(textNode);
var Rightcell = row.insertCell(next_cell_number);
Rightcell.innerHTML='<a href=\"javascript:delete('+lastRow+','+this.parentNode.parentNode.rowIndex+')\">'+txt_delete+'</a>';
index=array_to_use.length; // stop loop
}
} |
De tabel wordt gemaakt, en in de laatste cell bevat een aanroep naar mijn functie "delete". Hier zal dus moeten worden gekeken welke ro er verwijderen moet worden. Ik heb geprobeerd om, zoals hierboven een RoIndex mee te geven, maar dat kan niet omdat 'this.parentNode.' geen properties heeft.
Ik zit te denken om een id aan de row mee te geven, maar kan nergens vinden hoe ik dat moet doen met 'insertRow()'.
Is er iemand die het zo oplepelt of iemand die een ander suggestie heeft ?
Jan-Willem