Situatie is als volgt:
1 Hoofd vestiging ZyXel ZyWall 35 VPN Router
25 clients
10 Locaties ZyXel ZyWall 5 VPN Router
gemiddeld 6 clients + 1 simpele fileserver (normale win2k)
6 thuiswerkers nu GreenBow Client software
of wellicht ZyXel ZyWall 2 VPN Router?
Nu zitten we met het volgende probleem:
De data van de mobile- /thuiswerkers staan op de filserver van de locaties.
deze is gemapped naar een X:-schijf echter is het probleem
dat als je op een andere locatie zit de mapping niet werkt omdat de DNS niet instaat is de locale fileserver te vertalen naar een ip.
bv. \\ws-locatie-1\data (map --> X:)
Ook pingen lukt niet naar deze (ws-locatie-1) naam... Ik heb hier wel een oplossing voor bedacht.
nl. we zouden hier alle "Hosts" files kunnen aanpassen en daar hard inzetten welke IP bij welke naam hoort. Echter vroeg ik mij af of dit wel een proffesionele oplossing is!??
Ik heb geen idee hoe dit anders op te lossen. Er moet toch zo iets zijn als relay DNS en waarom neemt de ZyWall dat niet opzich?
1 Hoofd vestiging ZyXel ZyWall 35 VPN Router
25 clients
10 Locaties ZyXel ZyWall 5 VPN Router
gemiddeld 6 clients + 1 simpele fileserver (normale win2k)
6 thuiswerkers nu GreenBow Client software
of wellicht ZyXel ZyWall 2 VPN Router?
Nu zitten we met het volgende probleem:
De data van de mobile- /thuiswerkers staan op de filserver van de locaties.
deze is gemapped naar een X:-schijf echter is het probleem
dat als je op een andere locatie zit de mapping niet werkt omdat de DNS niet instaat is de locale fileserver te vertalen naar een ip.
bv. \\ws-locatie-1\data (map --> X:)
Ook pingen lukt niet naar deze (ws-locatie-1) naam... Ik heb hier wel een oplossing voor bedacht.
nl. we zouden hier alle "Hosts" files kunnen aanpassen en daar hard inzetten welke IP bij welke naam hoort. Echter vroeg ik mij af of dit wel een proffesionele oplossing is!??
Ik heb geen idee hoe dit anders op te lossen. Er moet toch zo iets zijn als relay DNS en waarom neemt de ZyWall dat niet opzich?