4 in 1 helpt?

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Hey!

Gisteren een leuk systeempje gekocht (onderaan).
Na het installeren van Win ME heb ik gelijk de via 4-1 (4.24) drivers geistalleerd die bij de A7Pro zaten.
Na opnieuw gestart te hebben in apperaatbeheer mijn harde schijf op dma ingesteld en weer opnieuw opgestart.
Nu staat er bij schijfstations alleen nog maar de floppy drive en de harddisk is nergens meer te vinden:(
Tevens staat er bij primaire IDE-controller (dubbele fifo) een uitroeptekentje, en onder prestaties staat: wisseling van compabiliteitsmodus verlaagd de algehele systeemprestaties...

Sisoft sandra loopt vast bij de benchmark van de drive...
Dit lijkt mij niet in orde.

Weet iemand wat ik hieraan moet/kan doen?

Thanks;)

Verwijderd

Formatten, ME opnieuw erop, eerst alle andere drivers, dan 4in1.

4in1 als eerste erop wordt aangeraden, maar heb er zelf niet zo'n goeie ervaringen mee :(

Achter installen werkt bij mij nog het beste :9

Succes :Y)

• Moon
Je hoeft je harddisk toch niet met drivers in te stellen?

Het gaat me nu puur om die "zoekgeraakte"
harde schijf,de rest van de appataten werken optimaal met deze via drivers (3d Mark= 6500)

• Moon
Kun je trouwens niet de 4 in 1 drivers uninstallen of er overheen gooien?

Verwijderd

Sorry verkeerd gelezen *D

Kwam door je topic-title >:)

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 18:31 schreef Moon het volgende:
Kun je trouwens niet de 4 in 1 drivers uninstallen of er overheen gooien?
Uninstallen niet, overheen wel dacht ik

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 12:26
Ik weet het niet allemaal zeker hoor maar:
Het is idd het beste de 4 in 1 drivers direct na windows te installeren. Gebruik de 4.26 versie (bevallen goed hier).
Vergeet niet tijdens de installatie gebruik van DMA aan te vinken.
Ik kan mij herinneren ergens gelezen te hebben dat je DMA in apparaatbeheer niet hoef aan te vinken.
Als laatste is wisseling van compabiliteitsmodus te wijten aan een driver die geladen wordt tijdens de opstartprocedure. Ik weet alleen niet welke. :?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:52
Is het niet zo dat de 4 in 1 drivers hun eigen tool hebben om DMA bij ide apparaten aan te vinken?
Ik gebruik in een tweede computer ook een VIA chipset en daar gebruik ik de aparte utility voor het aanzetten van de DMA - dit werkt perfect, zowel onder win9x als onder NT (2k nog niet geprobeerd)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1