UDMA66 master slave mogelijk????

Pagina: 1
Acties:

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Topicstarter
is het mogelijk om bij udma 2 hd's aan te sluiten op 1 ide poort. We zitten hier na te denken (of juist niet), dat we nog nooit een udma66 kabel hebben gezien met 2 aansluitingen.
En op een maxtor van 30.7 kun je kiezen tussen master/single of Slave. Waarom niet gewoon master???????

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:52
Hmm, volgens mij kun je wel met master/slave werken, want mijn onboard Promise ATA66 controller gaat bij zijn BIOS initialisatie 4 IDE kanalen scannen.
en voor die "master/single" stand heb ik misschien ook wel een klein verklarinkje. Ik heb in mijn PC een removable bay zitten zodat ik de harddisk van de andere computer makkelijk ff voor een backup in mijn computer kan prikken. Die harddisk is gewoon een 'oude' IDE harddisk. De bay zit echter aan een ATA66 aansluiting.
als ik die HD op (een 1,2 GB Western Digital) op master zet, dan is er no way dat de ata66 controller dat ding detecteert, terwijl hij het op die stand in de andere computer wel doet. Als ik de jumper in de neutrale positie zet, werkt het ineens wel.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Force

Force

Topicstarter
Als ik die maxtor slave zet en aansluit ziet hij hem trouwens ook niet, pas als ik de master los koppel dan komt de maxtor op als MASTER. Nou verklaar dat maar eens. Ik weet het niet

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Als je Cable Select doet zou het ook goed moeten gaan.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Zwart is master, grijs is slave, blauw gaat in je controller

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Force

Force

Topicstarter
Maar ik hem als test even om mijn 2e pc aangesloten op hem vast te fdisken en formateren. is geen udma66. dus geen kleuren.
Maar ik begrijp hieruit wel dat udma66 kabels met 2 aansluitingen dus wel bestaan.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
Mijn ata66 kabel (80 lijntjes) heeft 3 aansluitingen hoor, dus voor 2hd aan te hangen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 06 januari 2001 18:34 schreef catfish het volgende:
Mijn ata66 kabel (80 lijntjes) heeft 3 aansluitingen hoor, dus voor 2hd aan te hangen
ik heb 2 IBMetje hangen aan 1 ata66 kabel dus ik denk ook dat dit kan en ben dus geheel met de reactie van hierboven mee eens.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

eff iets testen :)
Pagina: 1