Sinds eergisteren in bezit van een MSI-694Pro (A). En ik dacht even mooi een dual cpu opstelling te gaan draaien, maar nee, de pc bleef opnieuw opstarten.
Na wat onderzoek op internet en visueel bij het moederbord kwam ik erachter de dat condensators van dit moederbord vrij snel kapot gaan. En dat was ook het geval. 4 boosdoeners waren bol en lekten gelukkig nog niet.
Op het moederbord zitten 4x 2700uF 3,6V condensators.
Nu dus mijn vragen:
Met welke waarde(n)/voltage(s) zijn goed om deze condensators te vervangen ?
Maakt vooral de waarde uit of juist het voltage, of allebei ?
En als ze te vervangen zijn met een bepaalde condensator, waar is deze te vinden ?
Ik heb overigens wel gezocht, alleen mijn elektronicakennis is gering en dus vraag ik me ook af of je nou echt low-ESR condensators moet hebben.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Na wat onderzoek op internet en visueel bij het moederbord kwam ik erachter de dat condensators van dit moederbord vrij snel kapot gaan. En dat was ook het geval. 4 boosdoeners waren bol en lekten gelukkig nog niet.
Op het moederbord zitten 4x 2700uF 3,6V condensators.
Nu dus mijn vragen:
Met welke waarde(n)/voltage(s) zijn goed om deze condensators te vervangen ?
Maakt vooral de waarde uit of juist het voltage, of allebei ?
En als ze te vervangen zijn met een bepaalde condensator, waar is deze te vinden ?
Ik heb overigens wel gezocht, alleen mijn elektronicakennis is gering en dus vraag ik me ook af of je nou echt low-ESR condensators moet hebben.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 3% gewijzigd door Mr.B op 03-02-2005 11:08 ]
Maakt soms wel eens een foto ...