excel laten afronden op halven

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lucaspr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb me doodgezocht, maar is er in excell ook een manier zodat je zeg maar 53.13 automatisch kan laten afronden op 53,15 ?

-= Als je het niet probeert, weet je niet of je het kunt =-

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk eens naar de functie CEILING. Weet alleen niet of het ook gaat werken voor 0,05 :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

kun je geen
code:
1
value=(round(value*100))/100
gebruiken in Excel?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Met de waarde in cell A1, kan je de formule =afronden(A1*2;1)/2 gebruiken. Of in het Engels =round(A1*2;1)/2.

[ Voor 5% gewijzigd door jvo op 03-02-2005 09:57 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Bedoel je nu halven of "stuivers"? Dat scheelt. Een geeikte manier is ook round(x+0,5) afhankelijk van of round() naar boven of beneden afrond en hoe jij het wil hebben. Maar goed, met aangepaste vormen van bovenstaande tips moet het volgens mij al lukken. Een beetje vermenigvuldigen, een beetje optellen, een beetje afronden en weer delen. Delen door 10 werkt misschien beter maar speel even met de tips zou ik zeggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)