Toon posts:

[Samba-RH9] Inloggen op samba met persoonlijke instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort bezig met samba en het verloopt allemaal best aardig, ik werk met server Red Hat 9. De clients worden allemaal XP Pro

Ik heb samba al geinstalleerd, heb de SWAT gui, en heb alle mappen/users/rechten goed. Ik ben er ook achter gekomen dat je met hetvogende script, van een share-map een drive kan maken:
code:
1
net use m: \\10.0.0.129\%username%

Nou heb ik al het een en ander over winbind gevonden, maar voordat ik dit allemaal ga doorlezen en leren wil ik ff iets weten:

Is het mogelijk dat je een pc op een willekeurige plek opstart(wel in het LAN), je logt in met [user001] - [password], en dat dan automatisch jou persoonlijke sharemap als drive wordt toegevoegd?
Is het tevens mogelijk dat op elke pc dat de user inlogt, zijn persoonlijke instellingen worden ingeladen? zo ja tot hoever gaat dit(achtergrond, snelkoppelingen, favorieten)?

Ik heb tot nu toe alles gelezen uit een oud samba boek, maar daar staat weinig in over xp-clients en het boek is ook in het engels, ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of bovengenoemd mogelijk is met samba, ik hoef niet alles voorgekauwd te hebben maar wil alleen weten met welke programma`s je dit moet doen, of waar in samba en/of windows je instellingen moet gaan wijzigen

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ja, dat kan allemaal.. Voor het mappen van networkdrives moet je een logonscript schrijven, voor het laden van die persoonlijke instellingen moet je samba configgen als PDC..

Succes, google kan je nog een heel eind verder helpen, net als de samba 3 howto ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
MrBarBarian schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:44:
Ja, dat kan allemaal.. Voor het mappen van networkdrives moet je een logonscript schrijven, voor het laden van die persoonlijke instellingen moet je samba comdiggen als PDC..

Succes, google kan je nog een heel eind verder helpen, net als de samba 3 howto ;)
-comdiggen als PDC-
kan je dit wat toelichten? en is winbind de sleutel naar dit allemaal of zijn het gewoon aparte instellingen? ik ga ondertussen ff de samba 3 FaQ lezen

en die logonscript? die heb ik zo toch al goed?

code:
1
net use m: \\10.0.0.129\%username%

kan je btw die [m:] veranderen in een code dat elke pc de eerstvolgende beschikbare driveletter pakt? dit is nergens hetzelfde i.v.m partities, deamon mount, dvd+cd

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Winbind is alleen nodig als je je users uit Active Directory wilt halen..

Anyway.. googlen ;) Tot nu toe heb je nog niets spannends gevraagt!

iRacing Profiel

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:32
Als je een beetje weet hoe een Windows (NT) domein werkt, kun je dat ook allemaal met Samba.
Dus je moet het profiel naar een share laten verwijzen per user. Best wel simpel eigenlijk. (als je het weet :) )

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
SPee schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:16:
Als je een beetje weet hoe een Windows (NT) domein werkt, kun je dat ook allemaal met Samba.
Dus je moet het profiel naar een share laten verwijzen per user. Best wel simpel eigenlijk. (als je het weet :) )
Hehe, ik weet ook niet hoe een NT domein werkt, maar het is allemaal best simpel als je het weet ja.

Ik ben een beetje faq`s aan het lezen, als ik nog iets tegenkom dan post ik het wel.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Als je gebruikers allemaal een eigen PC hebben dan is het gebruik van PDC geheel overbodig...misschien zelfs onwenselijk.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
JHMvP schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:33:
Als je gebruikers allemaal een eigen PC hebben dan is het gebruik van PDC geheel overbodig...misschien zelfs onwenselijk.
nee ik wil dat ze vanaf elke willekeurige pc in het LAN in kunnen loggen, dus ga wel pdc gebruiken. heb vandaag weinig tijd gehad om het uit te zoeken, dus ik ga maandag weer verder (ben morgen vrij) :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 14:09 ]

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Hmmm...bij mij kan men ook van iedere PC inloggen. Alleen de PC-gebonden instellingen gaan dan niet mee maar dat is hier geen probleem (nérgens overigens, waar ik de IT-scepter zwaai).

[off-topic] Persoonlijk ben ik nooit erg dol geweest op PDC-oplossingen.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
ben weer verder aan het gaan, maar hoe kan ik mijn xp client klaar maken zodat ie in kan loggen op samba. ik kan alleen username en password kiezen, maar nergens op welke server/domein.

dit is btw mijn smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
[global]
    workgroup = MYGROUP
    server string = Filemaster
    encrypt passwords = Yes
    obey pam restrictions = Yes
    pam password change = Yes
    passwd program = /usr/bin/passwd %u
    passwd chat = *New*password* %n\n *Retype*new*password* %n\n *passwd:*all*authentication*tokens*updated*successfully*
    username map = /etc/samba/smbusers
    unix password sync = Yes
    log file = /var/log/samba/samba.log
    max log size = 3000
    socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
    logon script = logonscript.bat
    logon path = /usr/local/samba/netlogon/
    logon drive = m:
    logon home = /home/
    domain logons = Yes
    dns proxy = No
    printing = cups

[netlogon]
    path = /home
    valid users = test1
    browseable = No

[profiles]
    path = /home
    valid users = test1
    read only = No
    create mask = 0700
    directory mask = 0700
    browseable = No

[homes]
    comment = Home Directories
    valid users = %S
    read only = No
    create mask = 0664
    directory mask = 0775
    browseable = No

is hier nog iets raars aan? het logonscript staat hier: /usr/local/samba/netlogon/logonscript.bat

bij valid users heb ik alleen 1 account geplaatst voor nu, is de netlogon path goed? alle share home mappen staan in /home, b.v: /home/test1 - /home/test2
Pagina: 1