Toon posts:

Dualmonitor video rendering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezig van een gf 6800 en een radeon 7000 pci

Op zich geen problemen mee wanneer ik deze als dual monitor setup gebruik. Echter wanneer ik een film kijk op de secondary monitor, de 7000 pci, dan is de beeld kwaliteit matig wanneer het beeld groter/kleiner dan het orgineel afgespeeld wordt. Dit is player onafhankelijk. Hoogstwaarschijnlijk zal dit komen doordat hij op de secondary monitor geen hardware mpeg ondersteuning heeft, maar weet iemand of je de software rendering kan configureren zodat het scalen met hogere kwaliteit gedaan wordt?

Overigens heb ik de 7000 pci omdat mijn gf6800 op de beide uitgangen net een iets ander kleurcalibratie heeft, mocht iemand daarvoor een oplossing hebben dan ben ik ook blij :P

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:23:
Overigens heb ik de 7000 pci omdat mijn gf6800 op de beide uitgangen net een iets ander kleurcalibratie heeft, mocht iemand daarvoor een oplossing hebben dan ben ik ook blij :P
Als kleurechtheid een issue is, dan zou ik gecalibreerde beeldschermen gebruiken. Zo kun je de kleurverschillen tussen de twee video-uitgangen compenseren. Maar dat heeft natuurlijk wel z'n prijs...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat precies, ik heb twee dezelfde monitoren (samsung 710T) dus naar mijn mening zou dat al aardig hetzelfde moeten zijn...

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
heb je 2 dvi uitgangen dan want dan zou ie het nooit mogen doen

Edit: Er zit ook een auto knop op de 710t en als je ze allebei hetzelfde beeld geeft dan zou je ze dus tegelijk in moeten drukken en dan zou het als het goed is gelijkt moeten zijn

[ Voor 60% gewijzigd door Rctworld op 03-02-2005 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
2x dvi, monitoren exact gelijk en toch verschil..