Toon posts:

Asus A8N-SLI (Ventilator NForce4 chipset maakt veel lawaai)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A8N-SLI moederbord en op de Nforce4 chipset zit een ventilatortje die verschrikkelijk veel lawaai maakt. 't is net een stofzuiger!!
Heeft iemand een idee of hier een passieve koeling op kan, of dat ik er iets anders mee kan doen om hem wat stiller te maken?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Er kan altijd een passieve koeler op, zolang je niet (al teveel) gaat oc'en. Bijvoorbeeld een Zalman NB-blokje, of van Thermaltake. Het enige waar je op moet letten is dat je je chipset-chip netjes schoonmaakt en een glad oppervlak overhoudt als je die 40mm koeler van de nForce4-chipset eraf haalt, zodat de passieve heatsink maximaal kan koelen. Een casefan die voor wat gezonde airflow zorgt is wel aan te raden overigens: anders blijft die passieve warmte alleen maar rond je chipset hangen, en dat is niet handig ;)

LinkedIn
Instagram

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 14:10
Ik heb ook dit moederboard maar dan in deluxe uitvoering. Ik ergerde me ook behoorlijk aan de herrie die van dat ding af kwam en heb er daarom zalman koelblokje opgegooid. Werkt prima!

Verwijderd

papst heeft van die fans van die hele kleine, en die hoor je absoluut niet .. ik heb hem hier ook op mn bord gepropt.... echt 10db op zn max stond op de verpakking... en dat is beter dan passief want dan heb je meteen weer zon giga blok..

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vraag me bij opmerkingen als "genoeg airflow" altijd af wat nou genoeg airflow is...ik heb bijvoorbeeld een Antec Sonata kast met alleen de standaard 120mm fan en standaard koelers op graka en cpu, is dat dan genoeg om een passieve koeler erop te zetten of niet?

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Verwijderd

Zalman heeft hun standpunt betreffende de Zalman NB-47J en Nforce 4 chipsets op hun eigen web site geplaatst.

Zie hier

Volgens mij komt het erop neer dat de NB-47J werkt als er maar genoeg airflow is.

Hier zeggen ze wat over hun testmethode.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
tkorstanje schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:01:
Ik vraag me bij opmerkingen als "genoeg airflow" altijd af wat nou genoeg airflow is...ik heb bijvoorbeeld een Antec Sonata kast met alleen de standaard 120mm fan en standaard koelers op graka en cpu, is dat dan genoeg om een passieve koeler erop te zetten of niet?
Dat ligt er weer aan wat voor hardware je hebt...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Tees
  • Niet online
El Snorro schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:08:
[...]

Dat ligt er weer aan wat voor hardware je hebt...
Ok komt 'ie: Antec Sonata met 120 mm standaard fan, 3500+ met boxed koeler, 2x512 Corsair VS RAM, 6600 graka met standaard koeler, DVD-fikker en Maxtor DiamondPlus10 1x 200gb HD. Nix overgeklokt, was ik voorlopig ook niet van plan.

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:30:
papst heeft van die fans van die hele kleine, en die hoor je absoluut niet .. ik heb hem hier ook op mn bord gepropt.... echt 10db op zn max stond op de verpakking... en dat is beter dan passief want dan heb je meteen weer zon giga blok..
heb je dan dat koelertje van asus opengeschroeft en past zon papst fannetje er gewoon in?

Ik heb nu ook dit mobo en een antec sonata. De antec sonata case fan is overigens ook net en vliegtuig, dus die ga ik ook vervangen.

Mn chipset twijfelde ik over zon zalman blokje, ik heb maar 1 case fan achterin en ben niet echt van plan er nog een in te zetten. Weet niet of dat genoeg airflow levert voor zon zalman blokje.
Weet ook nog niet of zon zalman blokje wel gaat passen als ik ook een 700VF op mn video kaart zet.

• Tees
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:44:
[...]

heb je dan dat koelertje van asus opengeschroeft en past zon papst fannetje er gewoon in?

Ik heb nu ook dit mobo en een antec sonata. De antec sonata case fan is overigens ook net en vliegtuig, dus die ga ik ook vervangen.

Mn chipset twijfelde ik over zon zalman blokje, ik heb maar 1 case fan achterin en ben niet echt van plan er nog een in te zetten. Weet niet of dat genoeg airflow levert voor zon zalman blokje.
Weet ook nog niet of zon zalman blokje wel gaat passen als ik ook een 700VF op mn video kaart zet.
Kijk ook eens in dit topic . staat ook het een en ander in over een de combi van de NB47 en 700VF. Hangt samengevat een beetje af van hoe je 'm erop zet.

Verwijderd

Hallo,

ik heb het probleem met de cooler nu ook. Kan iemand mij vertellen hoe ik de huidige cooler verwijder?
Pagina: 1