Toon posts:

[Debian Linux] Geen geluid uit phone jack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met de phone plug op mijn laptop, waarop Debian Linux met kernel 2.6 staat.
De laptop is voorzien van een M5451 chip van ALi, die werkt met zowel OSS als ALSA.
Als ik iets aansluit op de phone plug, bijvoorbeeld een hoofdtelefoon, komt er geen geluid meer uit de speakers, dus de aansluiting is goed. Het probleem is dat er ook geen geluid uit de hoofdtelefoon komt. 8)7

Ik dacht eerst aan het volume voor die uitgang, maar volgens Kmix is dat in orde (schuifje staat helemaal naar boven).

Waar haalt Kmix zijn informatie vandaan?
Is daar iets voor in /proc?

De laptop is pas terug van reparatie, misschien is tijdens die reparatie iets fout gegaan?

edit:

Ook met Knoppix geen geluid uit de phone plug.
Dan zal de uitgang wel kapot zijn :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 09:13 ]

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 15:23

Aapzak

Your genuine OS hopper

Ik denk toch dat je wat schuifjes moet proberen en ook kijken dat het niet ge-mute is.
Op de machine waar ik nu op werk is bijv. PCM-2 de schuif voor de phonejack, klinkt niet logisch, maar het werkt nu wel :)

PSN ID: Aapzak

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
alsamixer ;)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij FC3 op een Dell Latitude D505 stond de headphone uitgang ook standaard gemute...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:41
en is het ding niet toevallig gemute?

(in alsamixer op 'm' drukken bij het juiste channel)

[ Voor 44% gewijzigd door Wilke op 03-02-2005 11:30 ]

• weijl
  • Niet online
@ Wilke: nee is niet gemute, anders zou er "MM" bovenaan het kanaal staan in alsamixer, en dat staat er niet (http://epauli.dyndns.org/~epauli/alsamixer.png).

@ epauli: wel alsactl store doen eh.., verder zou ik je niet kunnen helpen. lijkt idd alsof je headphone input naar ze gootje is :?

btw, probeer eens andere headphones, ik had laatst iets soort gelijks hier, waren de headphones niet helemaal lekker..

[ Voor 53% gewijzigd door weijl op 03-02-2005 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
gupje schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:34:
@ epauli: wel alsactl store doen eh.., verder zou ik je niet kunnen helpen. lijkt idd alsof je headphone input naar ze gootje is :?
alsactl store heb ik ook gedaan. De instellingen blijven wel allemaal behouden.
btw, probeer eens andere headphones, ik had laatst iets soort gelijks hier, waren de headphones niet helemaal lekker..
Ik heb er al 2 aangesloten die wel werken op de phone plug van mijn pc speakers.
Nou ja, dat wordt dan maar WEER :( een reparatie (net 3 weken terug).
Als het deze keer maar niet weer 10 weken gaat duren. |:(

• weijl
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:48:
alsactl store heb ik ook gedaan. De instellingen blijven wel allemaal behouden.
choeso jei :)
Pagina: 1