[XP] Herinstall lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38
Systeem draaide een dik half jaar stabiel.
Opeens kreeg ik de melding:

...following file is missing or corrupt: \windows\system32\config\system

Ik heb geprobeerd met de recovery console het register terug te zetten vanuit de repair folder.
Alleen herkende hij mijn hd niet in de recoveryconsole, kon dus ook niet aanloggen.
Geen enkele functie was toegankelijk, dus heb ik maar geprobeerd een reinstall erop te zetten. (repair was niet beschikbaar, setup herkende geen bestaande windows installatie, partitie was ook unknown)
Met F6 heb ik de NVIDIA CLASS RAID drivers geladen, maar na het kopieeren van de windows bestanden, en een reboot, krijg ik weer diezelfde bovenstaande melding.
Ik heb ook geprobeerd de NVIDIA Mass Storage drivers te laden, maar daarna gaf de setup aan dat er geen harde schijf was gedetecteerd.

Ik heb dus 2x160 gb in raid 0.
Het BIOS RAID menu geeft aan dat de raid healty is.
De Drivers heb ik van de Epox cd, net als de eerste keer dat ik windows erop gezet had.

Ik ben ten einde raad. Ik hoop dat ik de data op mijn D partitie niet kwijt ben.
Hoe krijg ik XP weer geinstalleerd ?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

F6 -> Nvidia raid driver laden. Eerste partitie formatteren en daar windows opnieuw op installeren (kan via de setup, eventueel kun je ook de hele eerste partitie weggooien en opnieuw aanmaken)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Rexcore
Bedankt voor je reactie, maar dat is natuurlijk vrij logisch, de normale gang van zaken.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Rexcore schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 03:18:
Bedankt voor je reactie, maar dat is natuurlijk vrij logisch, de normale gang van zaken.
Uhm, ja, maar dat was toch je vraag :?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-04 20:49

Xof

Nvidiot schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 03:20:
[...]

Uhm, ja, maar dat was toch je vraag :?
Het zal aan het tijdstip liggen :P
Dat was dus niet zijn vraag.

TS: Heb je ook al een testtooltje gebruikt om je schijven te testen en het met 100% zekerheid uit te sluiten dat het je schijven zijn. (bijv. powermax als je maxtor hdd's hebt).
En je weet zeker dat het die raid van nvidia is? En niet van bijv. silicon? :)
(opzich zou die de schijven dan natuurlijk ook niet moeten herkennen en dat doet die wel, dus dat zal wel goed zijn)

Erg vreemd dat je weer dezelfde foutmelding krijgt iig.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Powermax zal in een hoop gevallen onbruikbaar zijn.
PowerMax v 4.21 will not detect ATA or SATA hard disks connected to embedded or add in RAID controllers, NVIDIA Force 3, Force 4, VIA KT 600 and KT800 chipsets. If the hard disk is connected to an unsupported controller, it will have to be moved to an alternate system, or controller for diagnosis.
Al geprobeerd de array te verwijderen en opnieuw, identiek aan de vorige, aan te maken?

Heb je ergens gekeken of anderen ook ooit dit probleem hebben gehad? Met Maxtor 160 GB schijven ontstaan er wel eens vreemde problemen.

FAQ van OM gelezen? De RAID FAQ bekeken?

[ Voor 19% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2005 08:20 ]

ARME AOW’er

• Rexcore
Bedankt, de oplosing heb ik in de RAID FAQ gelezen.
Je moet dus beide drivers laden van de disk.
Het rare is dat ik toen wel voor de repair optie kon kiezen.
Maar ik had daarvoor al wel een format gedaan.
Checkdisk gaf een hele lijst aan met "Deleting orphan file..." of "Deleting entry.." en Recovering entry" En daar zaten ook documenten van mijzelf tussen. Dus die format heeft ie niet goed uitgevoerd, ivm het niet goed laden van de drivers ???
Daarna gaat ie verder met de windows setup, alleen geeft ie de volgende error aan:
System Setup Log...

The Signature for Win XP is invalid. The error code is fffffc06.
The System cannot find message text or message number 0xfffffc06 in the message file for syssetup.dll

Fatal Error.

Setup fails to install the product catalogs. The setup logfiles should contain more information.
Vervolgens een reboot.

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Is er ook een mogelijkheid de syssetup.dll te fixen ?
Ik heb een backup van verschillende diskettes geprobeerd, maar dan geeft ie "cannot copy file aan"

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien al eens een andere harde schijf of windows cd/cdromspeler geprobeerd? Ook het geheugen met bijvoorbeeld memtest86+ al eens goed getest op fouten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1