Toon posts:

[krachtige server] met Virtual Machines.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een server in elkaar te zetten die als volgt dienst zou moeten doen:
  • DC Windows 2003
  • Exchange 2003 SD
  • ISA 2004 ???
  • Terminal Services (Citrix)
  • FileServer
  • uitbreidbaar met BO applicaties in de toekomst
Nu wil ik dit allemaal consolideren op 1 machine mbv VMWare GSX 3.0

Ik zit te denken aan een machine met als Host Windows 2003 en evt ISA als FW. Die zou kunnen draaien op de host. Maar evt ook op een andere machine.

De virtuele machines zijn dan Exchange, DC, Citrix (ieders een aparte VM). Ik ben hiermee al geruime tijd aan het testen op een simpele machine en dat werkt eigenlijk perfect.

Nu ben ik dus op zoek naar hardware voor zo'n bakkie. Dit heb ik tot nu toe in mijn hoofd:
  1. AMD 64 of Intel HT (dual een goed idee?)
  2. 4Gb RAM
  3. 2X160 GB Disk (PATA of SATA in mirror of 2e schijf als backup van Exchange data en vmx files van VMWare
  4. Gbit Netwerk X2 (teamed)
Het geheel zou zo stil mogelijk moeten zijn. Als voorbeeld vind ik die kleine SFF van HP perfect qua geluid. Je hoort ze niet. Super. Nu weet ik alleen niet of dit een goed keus is voor zo'n systeem.. een klein machinetje met veel power in de moterkap.
Ik heb lopen denken aan een echte server (pizzadoos of iets anders) maar die zijn eigenlijk nooit stil en vragen toch wel wat ruimte. Ruimte en geluid zijn hier belanrijk.

Heeft iemand een idee of er een leverancier is die me hiermee kan helpen? Of beter zelfbouw? Of zouden jullie het anders doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Denk dat de vraag hoeveel je eraan kwijt wil zijn erg belangrijk is om een advies te kunnen geven!!! Check ook de Best Buy Guide, daarin staat vaak een workstation wat met wat aanpassingen ruimschoots aan je eisen moet voldoen!!!