[Dual Monitor] Desktop cloning met verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 17:15
Ik heb het volgende probleem. Ik wil vanaf 1 pc twee monitoren aansturen. Op zich niet raar, maar ik krijg het niet voor elkaar om de twee monitoren hetzelfde beeld te laten produceren op verschillende resoluties. Bij het spreiden van het buroblad over twee monitoren gaat het prima om de resolutie verschillend te maken per monitor, maar bij het clonen van het buroblad nemen allebei de monitoren de resolutie over van de primaire monitor.

Ik heb het geprobeerd met de volgende kaarten (OS is WINXP MCE en WIN XP):

- Matrox g450 dualhead (2x vga)
- nvidia FX5200 (vga en dvi)
- Ati radeon (vga en dvi)
- Onboard + cirrus logic PCI

Ik heb de drivers van ATI en Nvidia gebruikt (ook met nview lukt het niet) en het programma ultramon. Zelfs al kan ik daarin prima aangeven dat beide monitoren op een andere resolutie moeten draaien werkt het toch niet.

Op het forum van ultramon zie ik wel dat mensen gelijk soortige problemen hebben, maar een oplossing kan ik nergens vinden. Ik vraag mij af of het wel mogelijk is, of zie ik iets over het hoofd.

Misschien dat het met oudere drivers wel kan, maar welke dan.
Iemand bruikbare tips voor mij?

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
nView werkte bij mij alleen lekker met een dualhead kaart zelf. 2 losse kaarten werkte niet.

Ik weet ook niet of kan wat je wilt want Windows zou dan 2x het scherm moeten opbouwen met verschillende resoluties, maar wel met alle onderdelen zoals de taakbalken e.d.
In m'n nView kan ik het igg niet terug vinden.

Senile! Senile Oekaki

• bassio
Ik heb mensen gesproken die het gewoon voor elkaar kregen met een radeon 9600. Binnen windows geven ze gewoon verschillende resoluties aan en dan werkt het. Dus het moet wel kunnen.

Op mijn IBM laptop kan ik ook dual montitor aangeven met hetzelfde beeld op twee schermen, maar ook daar kan ik niet de resolutie apart wijzigen. Ik word er echt gek van.....

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:05

Super_ik

haklust!

volgens mij kan ultramon het wel, je stelt eerst de resoluties in van beide schermen en daarna mirror je ze.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• bassio
Super_ik schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:22:
volgens mij kan ultramon het wel, je stelt eerst de resoluties in van beide schermen en daarna mirror je ze.
Dat kan nog een optie zijn. ik cloon ze nu en dan stel ik de res in... Ik ga het gelijk proberen.....

• bassio
Het maakt helaas niks uit....

Wat ik ook doe, het gaat gewoon niet. Ik ga eens kijken of het met oudere ATI drivers wel lukt.
Pagina: 1