Ik heb het volgende probleem. Ik wil vanaf 1 pc twee monitoren aansturen. Op zich niet raar, maar ik krijg het niet voor elkaar om de twee monitoren hetzelfde beeld te laten produceren op verschillende resoluties. Bij het spreiden van het buroblad over twee monitoren gaat het prima om de resolutie verschillend te maken per monitor, maar bij het clonen van het buroblad nemen allebei de monitoren de resolutie over van de primaire monitor.
Ik heb het geprobeerd met de volgende kaarten (OS is WINXP MCE en WIN XP):
- Matrox g450 dualhead (2x vga)
- nvidia FX5200 (vga en dvi)
- Ati radeon (vga en dvi)
- Onboard + cirrus logic PCI
Ik heb de drivers van ATI en Nvidia gebruikt (ook met nview lukt het niet) en het programma ultramon. Zelfs al kan ik daarin prima aangeven dat beide monitoren op een andere resolutie moeten draaien werkt het toch niet.
Op het forum van ultramon zie ik wel dat mensen gelijk soortige problemen hebben, maar een oplossing kan ik nergens vinden. Ik vraag mij af of het wel mogelijk is, of zie ik iets over het hoofd.
Misschien dat het met oudere drivers wel kan, maar welke dan.
Iemand bruikbare tips voor mij?
Ik heb het geprobeerd met de volgende kaarten (OS is WINXP MCE en WIN XP):
- Matrox g450 dualhead (2x vga)
- nvidia FX5200 (vga en dvi)
- Ati radeon (vga en dvi)
- Onboard + cirrus logic PCI
Ik heb de drivers van ATI en Nvidia gebruikt (ook met nview lukt het niet) en het programma ultramon. Zelfs al kan ik daarin prima aangeven dat beide monitoren op een andere resolutie moeten draaien werkt het toch niet.
Op het forum van ultramon zie ik wel dat mensen gelijk soortige problemen hebben, maar een oplossing kan ik nergens vinden. Ik vraag mij af of het wel mogelijk is, of zie ik iets over het hoofd.
Misschien dat het met oudere drivers wel kan, maar welke dan.
Iemand bruikbare tips voor mij?