Toon posts:

Heb dringend hulp nodig. TV-Out stuk...en tv ook.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc gekocht. Een:

-Pentium 4 3,2 GHZ
-Windows XP Home Edition
-Ati Radeon 9600 PRO 256 MB (tv-out)
-Winfast200 TV Kaart
-Soundblaster Audigy 2Z ofzoiets

Ik was heel nieuwsgierig naar de tv-out functie op de pc. Dus ik alle kabels (goed) aangesloten. Alles goed geinstalleerd drivers enzo. En ja hoor de tv-out werkt prima naar toebehoren. Nu een maandje of 2 later probeer ik de tv-out weer aan te zetten...Maar helaas geen beeld. Dus ik denk prima laat maar zitten dan geen tv-out. Dus ik wil gewoon tv kijken, ook prima beeld. Tot over 5 minuten later gaat het beeld alle kanten op. En dan 3 minuten later doet het beeld het weer voor 10 minuten, en dan gaat ie weer enz. enz. enz. Valt dit probleem met de tv op te lossen? Ik zag trouwens ook allerlei vonkjes bij me AGP kaart toen ik de kabels wou controleren, en bij de tv zag ik het ook. Maar het belangerijkste vindt ik dat de tv weer gemaakt kan worden. En heb ik dan ook de tv-out gesloopt op me AGP kaart? Ik heb alles aangesloten met composite kabel. Ik hoop snel reactie te horen want ik voel me aardig klote nu. Alvast alle hulp bedankt! :'(

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:13
hmm zou mij sterk verbazen als een tv-out van een videokaart je tv kan beschadigen, sluit je tv even ergens anders aan (eventueel ander huis) kijk of hij dezelfde keuren houdt.

Ontspan.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zo te lezen heb je een enorm potentiaalverschil, en daarmee je setup gesloopt.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kaj. schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 08:45:
Zo te lezen heb je een enorm potentiaalverschil, en daarmee je setup gesloopt.
In andere woorden: het spanningsverschil tussen je TV en je PC was erg groot, en wanneer je ze aansluit, wordt dat "gelijk" gemaakt. Hiermee heb je inderdaad grote kans dat je je TV en wellicht je videokaart of nog erger in de prullenbak kan gooien. Vonken @ 3,3V (AGP) is niet goed en betekend een hoop stroom :o

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Plague schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:09:
[...]

In andere woorden: het spanningsverschil tussen je TV en je PC was erg groot, en wanneer je ze aansluit, wordt dat "gelijk" gemaakt. Hiermee heb je inderdaad grote kans dat je je TV en wellicht je videokaart of nog erger in de prullenbak kan gooien. Vonken @ 3,3V (AGP) is niet goed en betekend een hoop stroom :o
Dat kon nog weleens meevallen. Als ik mijn TV-out aansluit vonkt 't ook nogal. En vastpakken is ook geen pretje, maar het werkt allemaal nog. Ik zou niet nu al willen concluderen dat je TV-out kapot is of je videokaart ofzo.

Je TV... da's een goede... alsof alleen de tuner kapot is ofzo. Probeer eens een videorecorder aan te sluiten en de coax door te lussen, en dan TV kijken via je videorecorder. Of een DVD afspelen ofzo?
Mogelijkheden afgaan en uitproberen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 03-02-2005 10:14 ]

Saved by the buoyancy of citrus