Toon posts:

Hercules Geforce2MX videoplank te traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( M'n Geforce2MX werkt prima in OpenGL volgens Q3 benchmarks in 1024x768x32:

Quaver: 40 fps
Demo001: 45 fps
Demo002: 43 fps

Maar in 3dmark loopt m'n geforce2mx bagger
hij maar 1389 3dmarks in 1024x768x16!
Direct3d dus...
Verder gebruik ik detenator drivers en directX8.

M'n pc -> athlon700 SlotA 128 meg 100 MHz
Gigabyte GA7Ixe mobo 15 gig HD 7200 rpm

Ik weet niet wat het is, is het crappy Microsoft met hun DirectX8?

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
installeer de VIA-4in1 drivers!! ik durf er voor wedden dat dat het probleem is!!!

airco

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Eumm, die VIA 4in1 drivers zijn voor VIA chipsets. De Gigabyte GA-7IXE heeft geen VIA chipset.

En wat betreft die performance van jouw MX, in Direct3D lijkt 't idd niet al te best te draaien. Voor mijn specs, zie mijn signature. Ik krijg daarmee een score van 5700 tot 5800 in 3D Mark. Als ik jou was zou ik eens je Direct3D settings goed controleren. Zorg ervoor dat VSync uit staat en FSAA moet je ook uitzetten.

Als dat niet werkt, dan zou DX8 misschien de oorzaak kunnen zijn, maar verder weet ik 't ook niet.

Kun je trouwens ff je 3D Mark benchmarks op de Online Result Browser van Madonion.com publiceren en hier ff de URL neerzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, na nogal lang wachten bij de MadOnion site is hier ff de url van de resulst die trouwens nog lager zijn geworden @ 1333:

http://gamershq.madonion.com/products/orb/?3d2k_details.shtml

En van die VIA drivers downloaden -> De gigabyte ga7ixe heeft de AMD 751 chipset (Northbridge) en AMD 756 (Southbridge) en ik zal nog ff die FSAA en Vsync uitzetten en dan zien, thanx alvast Tweakers!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
En van die VIA drivers downloaden -> De gigabyte ga7ixe heeft de AMD 751 chipset (Northbridge) en AMD 756 (Southbridge) en ik zal nog ff die FSAA en Vsync uitzetten en dan zien, thanx alvast Tweakers!
dat was al bekend gemaakt !!
trouwens ik heb ook zown gigabyte mobo !! best aardig dingetje alleen jammer dat ie (niet ver) te overclocken is !! errug jammer zelfs !! als ik dat eerder had geweten had ik hem niet gekocht !! geeft een geforce2mx trouwens geen problemen met dat mobo ??
thnx,...

owh jah,........heb je trouwens de AGP drivers geinstalleerd voor je mobo ?? ik kreeg er een cd-tje bij met een zooitje drivers voor je mobo !! ook een AGP driver ! willen ook wel eens helpen! ;)

• Devil N
Op zaterdag 06 januari 2001 20:11 schreef atjaykay het volgende:
Nou, na nogal lang wachten bij de MadOnion site is hier ff de url van de resulst die trouwens nog lager zijn geworden @ 1333:

http://gamershq.madonion.com/products/orb/?3d2k_details.shtml
Das niet de URL die ik zoek. Das de URL van de Project Details. Die is 't zelfde bij mij :)
Ik moet de compare URL hebben. Als je bij Project Manager kijkt, daar staat onder ieder van je Projects een Compare URL. Die moet ik hebben. Ff ter vergelijking: Mijn Compare URL is http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?1147607

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken naar die verschillen, who!
Ik zal nog eens ff die benchmark voor de 2e keer doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de benchmarks nu gedaan niet via directX maar via AMD athlon dat gaat wel stukken sneller maar nog niet snel genoeg:

http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?1161579

en ik heb ook de AGP drivers geinstalleerd waar het nou aan licht?

• Devil N
Kan je niet D3D Hardware T&L kiezen?

• Devil N
Hmm, je moet je projects trouwens wel eerst ff publiceren (kan via de Project Manager). Ik kan ze nu niet bekijken.

• Devil N
Bzzzzbzbzbzbz..........

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Probeer inderdaad de Hardware T&L te selecteren....

Welke drivers gebruik je?? 7.xx of 6.xx?

reserveringshouder Tesla Model 3

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

Misschien een ietsie pietsie offtopic. Ik heb ook eenzelfde MX kaart. Hoe schakel je FFSA uit? Ik kan het alleen lager zetten met dat 3D tweak proggie wat ik op de site kon downloaden.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Pagina: 1