Ik zit sinds gister mijn modem een beetje tweaken en ik vroeg me af wat nou het echte verschil is tussen de hardware flow control en de software mode. Is de één beter dan de ander ofzo? En waarom?
Verwijderd
Hardware flowcontrol gebruikt twee apparte signaallijntjes in je seriele kabel: RTS en CTS. Hiermee geeft je modem aan of hij data kan ontvangen van de CPU.
Software flowcontrol gebruikt controle-karakters in de dataflow om de flowcontrol te regelen, hij stuurt XON/XOFF karakters naar de PC en vice versa. Dit werkt alleen voor het oversturen van ASCII-data (tekst dus) want in gewone data (internet etc) komen de software flowcontrol karakters al voor.
Voor data altijd hardware flowcontrol gebruiken.
Software flowcontrol gebruikt controle-karakters in de dataflow om de flowcontrol te regelen, hij stuurt XON/XOFF karakters naar de PC en vice versa. Dit werkt alleen voor het oversturen van ASCII-data (tekst dus) want in gewone data (internet etc) komen de software flowcontrol karakters al voor.
Voor data altijd hardware flowcontrol gebruiken.
Verwijderd
Bij software matig dan gebeurt een groot gedeelte met behulp van de proc. Je zou dus een snelle proc. moeten hebben en de hardware matige modem doet alles zelf