Toon posts:

Thermaltake Shark Case met Hardcano 13

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Shark case besteld, nu wil ik de hardcano 13 fancontroller van thermaltake ook bestellen. Ik heb gehoord dat je dan de aansturing van de fans moet ombouwen want standaard past dit niet. Ik ben vrij nieuw op dit gebied dus zou iemand die hier ervaring mee heeft dit uit kunnen leggen? Wat moet ik precies doen. Wil die hardcano best bestellen maar moet ik eerst weten hoe ik die fans dan om zet. Zovast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 23:56 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ombouwen? In welke zin bedoel je dat? Je moet ze aan die fancontroller hangen ja, als je dat ombouwen noemt :P
En als het over het verschil tussen 3 en 4 pins molexen gaat, volgens mij levert Thermaltake standaard verloopstukjes mee. Zoniet koop je deze los voor een paar euro of knutsel je zelf wat.
Ik verwacht zelf binnenkort ook een Hardcano 13 binnen te krijgen voor mijn Xaser III kast. Standaard zit er al een Hardcano 9 in, maar ik wil eens wat anders.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Dit had je volgens mij zelf ook met google kunnen vinden maar goed kijk eens naar deze link hier staat alles wat er geleverd word bij de hardcano 13 http://www.tweaknews.net/reviews/hard13/

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het al, iemand in de nieuwspost over de shark case heeft me beetje in verwarring gebracht, kon nergens echt vinden wat voor stekkers er op de case fans zaten. Bedankt iig.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
// Schopt oud topic weer omhoog//

even een vraagje over de hardcano 13....
kan ik hier ook alleen temp. mee meten? zonder fan's erop...
(oke, ik weet dat het kan, maar kan ik hem zo instellen dat hij alleen de temps. weergeeft, en niet gaat zeggen fan speed: 0 ofzo... dus geen nutteloze info op me beeldschermpje heb dalijk)

ik wil icm. waterkoeling namelijk wel kijken hoe warm me CPUtje word met overklokken, en niet pas als ik ik windows zit :)

als iemand me een andere temp. meter kan aanraden die misschien beter geschikt is.... graag.

en jah ik heb gezocht :)
Thanks

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

Extera schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:49:

(oke, ik weet dat het kan, maar kan ik hem zo instellen dat hij alleen de temps. weergeeft, en niet gaat zeggen fan speed: 0 ofzo... dus geen nutteloze info op me beeldschermpje heb dalijk)

ik wil icm. waterkoeling namelijk wel kijken hoe warm me CPUtje word met overklokken, en niet pas als ik ik windows zit :)

als iemand me een andere temp. meter kan aanraden die misschien beter geschikt is.... graag.

Thanks
hard geschopt :)

je moet even het gele draadje aansluiten, dan weet je ook de RPM van je fans maar worden ze niet geregeld. is misschien wel makkelijk :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik denk dat je fancontroller constant staat te piepen als ie geen rpm kan lezen..

De meeste mobo's hebben al tempsensors aan boord, die je dmv software kan uitlezen..

iRacing Profiel

Verwijderd

MadMarky schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:59:
Ombouwen? In welke zin bedoel je dat? Je moet ze aan die fancontroller hangen ja, als je dat ombouwen noemt :P
En als het over het verschil tussen 3 en 4 pins molexen gaat, volgens mij levert Thermaltake standaard verloopstukjes mee. Zoniet koop je deze los voor een paar euro of knutsel je zelf wat.
Ik verwacht zelf binnenkort ook een Hardcano 13 binnen te krijgen voor mijn Xaser III kast. Standaard zit er al een Hardcano 9 in, maar ik wil eens wat anders.
Vraagje: waar heb je die Hardcano besteld? En wat ga je ervoor betalen? Ik heb zelf ook de Xaser III :9 en wil ook wel die HC 9 vervangen.

• Extera
nee, ik zit een beetje rond te kijken....
ik heb net mijn FSB geklokt ( 2,8 naar 3,01)
hij is nu idle 25 graden volgens everest en MBM5.

ik ben nog een N00B @ overklokken en wil graag wat meer controle, de kast staat nu open, als ik heb dicht doe stijgt de temp. 10 graden. Ik ga misschien deze week een waterkoeling setje halen, en wil 2 casefan's in mijn kast (heb er nu 1 die op outtake staat van 8 cm)

ik denk dat ik het anders ga oplossen, ik sluit de 2 fan's aan op de hardcano dan, en de temp. sensors op mijn CPU en 1 in de kast... en dan RPM control uit...

even een ander vraagje, is er geen centraal overklok topic ofzo?
zou wel handing zijn, ik heb nog veel meer vragen maar durf geen nieuw topic te openen :P
bedankt voor de reactie's iig.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Extera schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:49:

Thanks
Het kan, maar om er een Hardcano 13 voor te gebruiken vind ik nogal overkill. Je kunt er niet alleen de temperatuur van je cpu mee uitlezen, maar hij heeft in totaal 4 temperatuursensoren. Ook kun je ventilators aan de hand van deze temperaturen (en een in te stelle doeltemperatuur) automatisch laten aansturen. Voor alleen het uitlezen van je CPU temperatuur is het eigenlijk zonde om een Hardcano 13 te halen, er zijn tal van goedkopere fancontrollers met tempsensor als je dat wilt. Voorbeeldje? Spit deze pagina eens door ;)
MrBarBarian schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 22:56:
Ik denk dat je fancontroller constant staat te piepen als ie geen rpm kan lezen..
Nee hoor, doet ie absoluut niet moeilijk over. Wat moet je anders als je 4-pin ventilators (verloopstukjes zijn meegeleverd) zonder rpm draad wilt aansturen? ;)
De meeste mobo's hebben al tempsensors aan boord, die je dmv software kan uitlezen..
Dat klopt, maar dat kan dus pas als je in windows zit :P
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:02:
[...]

Vraagje: waar heb je die Hardcano besteld? En wat ga je ervoor betalen? Ik heb zelf ook de Xaser III :9 en wil ook wel die HC 9 vervangen.
Ik heb hem bij een inkoopactie besteld, maar ondertussen is ie al bij tal van winkels verkrijgbaar voor hetzelfde geld. Hij is echt niet zeldzaam ofzo hoor.
Bedenk echter wel of je er zeker weten een wilt, ik heb de mijne namelijk al weer doorverkocht. De redenen?
- de hardcano 13 sluit niet mooi aan op het deurtje, dit had ik echter al verwacht
- de besturing van de fans is nogal 'vaag', je zit met een digitaal wieltje en hebt op het gevoel geen flauw idee op hoeveel % van het vermogen je fan draait. M'n kast staat op de grond en ik ga niet steeds met m'n hoofd voor het display hangen. Daarbij hebben de standaard casefans van de Xaser geen RPM draad.
- het is lekker ingewikkeld als je meerdere fans aan 1 kanaal wilt hangen (ter info, je Xaser heeft alleen al 7 casefans). Je komt met tal van verloopstekkertjes te zitten.

🖥️ | 🚗

• Extera
ik kan zo snel geen fancontroller vinden die bijvoorbeeld maar 2 kanalen heeft... ben bijna alle site's afgegaan van de pricewatch....

[ Voor 76% gewijzigd door Extera op 15-06-2005 00:41 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zoals een Hardcano 10 :?
Verder heeft Coolermaster enzo ook nog tal van alternatieven, kijk daar es op de site...

🖥️ | 🚗

Pagina: 1