Extera schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:49:
// Schopt oud topic weer omhoog//
even een vraagje over de hardcano 13....
kan ik hier ook alleen temp. mee meten? zonder fan's erop...
(oke, ik weet dat het kan, maar kan ik hem zo instellen dat hij alleen de temps. weergeeft, en niet gaat zeggen fan speed: 0 ofzo... dus geen nutteloze info op me beeldschermpje heb dalijk)
ik wil icm. waterkoeling namelijk wel kijken hoe warm me CPUtje word met overklokken, en niet pas als ik ik windows zit
als iemand me een andere temp. meter kan aanraden die misschien beter geschikt is.... graag.
en jah ik heb gezocht

Thanks
Het kan, maar om er een Hardcano 13 voor te gebruiken vind ik nogal overkill. Je kunt er niet alleen de temperatuur van je cpu mee uitlezen, maar hij heeft in totaal 4 temperatuursensoren. Ook kun je ventilators aan de hand van deze temperaturen (en een in te stelle doeltemperatuur) automatisch laten aansturen. Voor alleen het uitlezen van je CPU temperatuur is het eigenlijk zonde om een Hardcano 13 te halen, er zijn tal van goedkopere fancontrollers met tempsensor als je dat wilt. Voorbeeldje? Spit
deze pagina eens door

Nee hoor, doet ie absoluut niet moeilijk over. Wat moet je anders als je 4-pin ventilators (verloopstukjes zijn meegeleverd) zonder rpm draad wilt aansturen?

De meeste mobo's hebben al tempsensors aan boord, die je dmv software kan uitlezen..
Dat klopt, maar dat kan dus pas als je in windows zit

Ik heb hem bij een inkoopactie besteld, maar ondertussen is ie al bij tal van winkels verkrijgbaar voor hetzelfde geld. Hij is echt niet zeldzaam ofzo hoor.
Bedenk echter wel of je er zeker weten een wilt, ik heb de mijne namelijk al weer doorverkocht. De redenen?
- de hardcano 13 sluit niet mooi aan op het deurtje, dit had ik echter al verwacht
- de besturing van de fans is nogal 'vaag', je zit met een digitaal wieltje en hebt op het gevoel geen flauw idee op hoeveel % van het vermogen je fan draait. M'n kast staat op de grond en ik ga niet steeds met m'n hoofd voor het display hangen. Daarbij hebben de standaard casefans van de Xaser geen RPM draad.
- het is lekker ingewikkeld als je meerdere fans aan 1 kanaal wilt hangen (ter info, je Xaser heeft alleen al 7 casefans). Je komt met tal van verloopstekkertjes te zitten.