Raid configuratie onmogelijk

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30
Ik heb de volgende hardware:

AMD 64 3200+ (s939)
MSI K8 Neo2 Nforce 3 Ultra (week 1 2005, dus met een goede nforce variant)
2 * 80 gig S-ATA van maxtor
1024 Gskill (2*512 DC)
X800XT PE

hier wil ik graag windows XP prof op een raid 0 config installeren

Wat ik al gedaan heb:
- in bios een raid array aangemaakt die door de bios goed herkend wordt
- tijdens windows installatie de bekende f6 knop indrukken om de drivers te installeren.
- Nvidia storage driver + raid driver geinstallerd.

Wat er mis gaat:
- Tijdens de installatie wordt het scherm op een gegeven moment zwart (dit is normaal), maar op het moment dat er zou moeten komen : druk op f8 om deze voorwaarden te accepteren; dan krijg ik een windows blauw scherm met foutcode.

Nu heb ik deze code opgezocht en er staat en hele waslijst met mogelijke oorzaken. De foutcode is: 00xx000 (emmer nullen) op het einde 09c

Ik heb ook al contact gehad met een microsoft medewerker (vriend van mij) en deze kon ook niets vinden wat windows gerelateerd zou zijn. (ze hebben toegang tot een grotere database met fouten dan de gemiddelde nederlander)

Ik heb geen idee wat ik verder nog zou kunnen doen, een normale installatie zonder raid werkt wel.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[google=Windows XP 0x0000009c site:microsoft.com]
http://support.microsoft.com/?kbid=329284&sd=RMVP

Lijkt me duidelijk zat :) Als je niet over testmateriaal beschikt, zou ik de PC (iig minimaal het mobo en de CPU) terugzenden naar de PC-boer om te laten testen en evt omruilen.

Doe wel eerst wat low-level testjes. Bijv memtest, BIOS updates, diverse drivers, HDD-diagnotics, CPU cache uitschakelen, etcetera.

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 03-02-2005 08:11 ]

• JTB81
het vreemde is dus dat hij deze fout alleen geeft als ik een bootable raid config wil maken en de daarvoor bestemde drivers wil laden in tijdens de windows installatie. Doe ik dit niet dan is er nix aan de hand.

ik heb deze fout ook al eens gehad op een ander mobo+cpu config, maar verder dezelfde hardware, geheugen is getest met memtest en ok. videokaart is al eens verwisseld (gisteravond) zonder resultaat. ik kan het hd-diagnostische programma van de leverancier (maxtor) niet draaien omdat die de sata controllers niet ondersteund.

Wat ook appart is, is dat ik met de MAXBLAST configuratie cd (is NIET het diagnose tooltje) ook niet in het daadwerkelijke programma kom. Deze blijft tijdens het opstarten hangen.

[ Voor 55% gewijzigd door JTB81 op 03-02-2005 07:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=msi k8n maxtor raid windows xp]

Heb je dat ook gevonden? :)

• JTB81
ik heb daar delen al van geprobeerd, mijn volgende optie is het installeren van windhoos op een eenvoudige P-ATA schijf en dan in windows een SATA raid config realiseren. dan duurt het opstarten maar iets langer, i'll live.

dit bovenstaande werkt dus, nu ben ik alleen nog aan het proberen mijn nec2500A te zien te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door JTB81 op 04-02-2005 09:27 ]