Ik heb de volgende hardware:
AMD 64 3200+ (s939)
MSI K8 Neo2 Nforce 3 Ultra (week 1 2005, dus met een goede nforce variant)
2 * 80 gig S-ATA van maxtor
1024 Gskill (2*512 DC)
X800XT PE
hier wil ik graag windows XP prof op een raid 0 config installeren
Wat ik al gedaan heb:
- in bios een raid array aangemaakt die door de bios goed herkend wordt
- tijdens windows installatie de bekende f6 knop indrukken om de drivers te installeren.
- Nvidia storage driver + raid driver geinstallerd.
Wat er mis gaat:
- Tijdens de installatie wordt het scherm op een gegeven moment zwart (dit is normaal), maar op het moment dat er zou moeten komen : druk op f8 om deze voorwaarden te accepteren; dan krijg ik een windows blauw scherm met foutcode.
Nu heb ik deze code opgezocht en er staat en hele waslijst met mogelijke oorzaken. De foutcode is: 00xx000 (emmer nullen) op het einde 09c
Ik heb ook al contact gehad met een microsoft medewerker (vriend van mij) en deze kon ook niets vinden wat windows gerelateerd zou zijn. (ze hebben toegang tot een grotere database met fouten dan de gemiddelde nederlander)
Ik heb geen idee wat ik verder nog zou kunnen doen, een normale installatie zonder raid werkt wel.
AMD 64 3200+ (s939)
MSI K8 Neo2 Nforce 3 Ultra (week 1 2005, dus met een goede nforce variant)
2 * 80 gig S-ATA van maxtor
1024 Gskill (2*512 DC)
X800XT PE
hier wil ik graag windows XP prof op een raid 0 config installeren
Wat ik al gedaan heb:
- in bios een raid array aangemaakt die door de bios goed herkend wordt
- tijdens windows installatie de bekende f6 knop indrukken om de drivers te installeren.
- Nvidia storage driver + raid driver geinstallerd.
Wat er mis gaat:
- Tijdens de installatie wordt het scherm op een gegeven moment zwart (dit is normaal), maar op het moment dat er zou moeten komen : druk op f8 om deze voorwaarden te accepteren; dan krijg ik een windows blauw scherm met foutcode.
Nu heb ik deze code opgezocht en er staat en hele waslijst met mogelijke oorzaken. De foutcode is: 00xx000 (emmer nullen) op het einde 09c
Ik heb ook al contact gehad met een microsoft medewerker (vriend van mij) en deze kon ook niets vinden wat windows gerelateerd zou zijn. (ze hebben toegang tot een grotere database met fouten dan de gemiddelde nederlander)
Ik heb geen idee wat ik verder nog zou kunnen doen, een normale installatie zonder raid werkt wel.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys