Ik heb sinds kort een Philips 28pw8609 breedbeeld televisie. Ik ben zeer tevreden over het beeld, alles is perfect, op één klein dingetje na. Bij het afspelen van beeld (dvd bv.) in NTSC formaat komen er een soort streepjes door het beeld. Dit is vooral goed zichtbaar op zeer lichte oppervlakken. Mijn dvd-speler staat ingesteld op automatisch en zendt dus een NTSC signaal uit. Als ik de dvdspeler instel op PAL zijn de streepjes weg, maar krijg ik bij NTSC dvd's het welbekende stottereffect.
Wat dus kort en bondig het probleem is; bij beeld in NTSC formaat zitten er streepjes door het beeld. Ik heb al met Philips hierover gebeld, en die zeiden dat ik de tv op "dubbele lijnen" ipv "100hz" moest zetten. Dit heeft echter niet geholpen. Ik heb ook allerlei soorten kabels geprobeerd. Ik heb ook wat research gedaan (hier en verder op internet) en kwam al meer mensen met dit probleem tegen. Oplossingen heb ik echter niet gevonden. Ik krijg dan ook het vermoeden dat het meer een feauture dan een bug is, en dat het 95% van de consumenten (die überhaupt nooit een NTSC dvd bekijken) niet eens opvalt.
Iemand die duidelijkheid kan bieden hierover?
Wat dus kort en bondig het probleem is; bij beeld in NTSC formaat zitten er streepjes door het beeld. Ik heb al met Philips hierover gebeld, en die zeiden dat ik de tv op "dubbele lijnen" ipv "100hz" moest zetten. Dit heeft echter niet geholpen. Ik heb ook allerlei soorten kabels geprobeerd. Ik heb ook wat research gedaan (hier en verder op internet) en kwam al meer mensen met dit probleem tegen. Oplossingen heb ik echter niet gevonden. Ik krijg dan ook het vermoeden dat het meer een feauture dan een bug is, en dat het 95% van de consumenten (die überhaupt nooit een NTSC dvd bekijken) niet eens opvalt.
Iemand die duidelijkheid kan bieden hierover?
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.