Ik heb tussen onze router en die van een klant een VPN liggen. Die VPN komt bij de klant binnen in de DMZ, waarin hun Win2K server draait, met oa ISA. Nu probeer ik over die VPN een drive te mappen van die server, maar ISA blokkeert die verbinding... dus ik heb op ISA een (tijdelijke) Allow-All regel gemaakt, dus al het verkeer over alle poorten, van/naar alle adressen is toegestaan. In vergelijkbare situaties (we draaien dezelfde setup bij meerdere klanten) werkt dit altijd. RDP gaat prima trouwens, ik kom dus wel bij de server, maar niet om een drive te mappen. Bij een NET USE-commando (waarin ik het juiste usernam/pass gebruik) krijg ik de melding dat de share niet gevonden wordt, terwijl ik 100% zeker ben dat de share bestaat.
Wat ik heb geprobeerd:
- ISA server geheel open gezet
- gecontroleert op file & printersharing aanstaat op de NIC die in de DMZ hangt
- sharenaam klopt 100%, user/pass ook 100% zeker
- server reboot, ISA reboot
- met onze router (zyxel) naar andere klanten lukt dit normaal wel, dus daar staat niks gek ingesteld die de boel tegenhoudt
- de router (draytek vigor) van de klant is qua firewall-settings nog geheel standaard dus lijkt me ook geen spelbreker, temeer omdat we deze router bij 80% van de klanten ook hebben staan
Ik weet het ff niet meer, ik heb geen flauw idee hoe ik dit verder aan moet pakken... iemand wellicht enig idee??
Wat ik heb geprobeerd:
- ISA server geheel open gezet
- gecontroleert op file & printersharing aanstaat op de NIC die in de DMZ hangt
- sharenaam klopt 100%, user/pass ook 100% zeker
- server reboot, ISA reboot
- met onze router (zyxel) naar andere klanten lukt dit normaal wel, dus daar staat niks gek ingesteld die de boel tegenhoudt
- de router (draytek vigor) van de klant is qua firewall-settings nog geheel standaard dus lijkt me ook geen spelbreker, temeer omdat we deze router bij 80% van de klanten ook hebben staan
Ik weet het ff niet meer, ik heb geen flauw idee hoe ik dit verder aan moet pakken... iemand wellicht enig idee??
Met of zonder mayonaise?