Netwerk traag 1 kant op

Pagina: 1
Acties:

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:30
Ik heb thuis een netwerk met enkele computers.

Computer A 10.0.0.151 win2000 amd 2600
Computer B 10.0.0.156 win xp sp1 amd 2600 mobo asus a7n8x ik gebruik de onboard nic
Computer C 10.0.0.164 win xp sp1 amd 1400

Alle nics staan op fullduplex. alles is aangesloten op een 100mbit fullduplex switch

Internet werkt goed en snel op alle computers.

Het probleem is dat bestanden verzenden van computer B naar A of C super traag gaat (iets van 100 kb/sec), maar iets verzenden van A of C naar B gaat wel gewoon op volle snelheid. (8 mb/sec). De snelheden van A naar C en C naar A gaat ook op volle snelheid. Dus hardware matig lijkt het probleem niet te liggen.

Ik zelf denk dat het probleem ergens zit bij computer B. een software matig probleem. Ik heb geen virussen kunnen vinden verder heb ik alle instellingen gelijk op de computers (voor zover ik weet, tcp/ip subnetmasker etc)

Ik heb de search gebruikt en met de soortgelijke topics heb ik ook niets nuttigs kunnen vinden. Iemand misschien een idee waar het probleem kan liggen, of hetzelfde gehad?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk dat je zelfgemaakte snoertjes hebt
(en daar een fout in hebt)

heb je pc B al op de kabel van A aangesloten en wat naar C gestuurd ?

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 02-02-2005 23:03 ]

Iperf

• born2rule
Klopt, zelf gemaakte kabels. ik kan het nu niet proberen, zal vanmidag als ik thuis ben ff checken. Maar als de kabels niet deugen dat zou er toch helemaal geen verbinding moeten zijn? hoe zit dit?

• born2rule
zojuist de kabels verwisseld, maar helpt niets
andere suggesties?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja
vertel toch maar even de volgorde van de kleurjes in de stekkers van kabel b (beide kanten)

Iperf

• born2rule
Ik heb een ander netwerkkaart gezet in dezelfde computer. en nu opeens geen problemen meer. Ik laat die onboard zooi wel voor wat het is (nieuwe drivers etc mocht ook niet baten). Dat netwerkkaartje van 10 eurie blijft er mooi inzitten
iniedergeval thanx fish voor de moeite. gooi dit topicje maar dicht
(mobo is een asus a7n8x die dus kuren vertoont)
Pagina: 1