Toon posts:

nummer omzetten naar naam

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef toe, ik heb me er absoluut nog niet in verdiept maar zit met het volgende:

Ik heb op papier een een reeks cijfers van 1 tot 100 en een aantal deelnemers die daarbij horen: Elke naam heeft een uniek nummer. Het moet toch mogelijk zijn dat ik, als ik in bijv. Access nr. 1, 5, 28 en 56 invoer, automatisch de output krijg van de bijbehorende namen?

Verwijderd

Ja, dat moet mogelijk zijn. Maar ga je er eerst eens in verdiepen voordat je vragen gaat stellen.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik denk niet dat dat mogelijk is nee...

Verwijderd

AJ1815 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:20:
Ik denk niet dat dat mogelijk is nee...
Serieus? 8)7

Ik zou toch maar even op internet zoeken, daar vind je het vast wel... Het zou toch een ramp wezen als je dit soort dingen niet meer met een database kon doen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:19:
Ja, dat moet mogelijk zijn. Maar ga je er eerst eens in verdiepen voordat je vragen gaat stellen.
Da's ook een inkopper he... |:( zeg dan niets...

Ik zoek gewoon een opstap om op weg geholpen te worden.. daar helpt zo'n opmerking waarbij iemand 'weer een post' kan toevoegen aan z'n charts niet echt mee...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:22:
[...]

Serieus? 8)7

Ik zou toch maar even op internet zoeken, daar vind je het vast wel... Het zou toch een ramp wezen als je dit soort dingen niet meer met een database kon doen |:(
En dat is het dus... ik geloof best dat ik niet de eerste ben met die vraag maar tja, waar begin je met zoeken he...

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ga zelf eens wat moeite doen voordat je komt vragen? Dit zijn echt beginners functies hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Xander2000 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:25:
Ga zelf eens wat moeite doen voordat je komt vragen? Dit zijn echt beginners functies hoor...
ik moet zeggen dat ik jou nu ook niet met de ultieme oplossing zie komen.. sterker nog, zelfs geen subtiele hint... :(

Verwijderd

Volgens mij ben je dan meer met een programma als Excel op de goede weg!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Daar is vrij makkelijk een query over te schrijven. Allereerst (ik weet dat je me nou weer een betweter vind) zou ik toch eens de faq's een doornemen over wat hier de bedoeling is. Toegeven ik ken ze ook niet uit mijn hoofd van dit sub-forum maar ik weet dat het zo niet hoort. Verder is dat wel een beetje basic.

Excel slaat antuurlijk nergens op, acces heet dat prog. Excel is voor cijfers geen namen.

[ Voor 14% gewijzigd door janklp op 02-02-2005 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:27:
Volgens mij ben je dan meer met een programma als Excel op de goede weg!
Dat zat ik zelf ook te denken, misschien met een externe query... thanx, 'k ga eens vogelen

Verwijderd

Topicstarter
Januszjes schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:29:
Daar is vrij makkelijk een query over te schrijven. Allereerst (ik weet dat je me nou weer een betweter vind) zou ik toch eens de faq's een doornemen over wat hier de bedoeling is. Toegeven ik ken ze ook niet uit mijn hoofd van dit sub-forum maar ik weet dat het zo niet hoort. Verder is dat wel een beetje basic.
Ik weet het :) ik weet het.. over het algemeen pluis ik zelf zoveel mogelijk info uit voordat ik iets opzoek c.q. vraag, maar nu kwam ik echt niet op gang... tja... je moet ergens beginnen he

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:29:
[...]

Dat zat ik zelf ook te denken, misschien met een externe query... thanx, 'k ga eens vogelen
Loop eens door die f....... wizard en je hebt meteen een werkend voorbeeld :/

De tijd die je steekt in het replyen hier, had je 100% al 10 keer de oplossing kunnen bouwen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:24:

Da's ook een inkopper he... |:( zeg dan niets...
Ik zeg iets wat eigenlijk heel logisch is. Een simpel concept: toon inzet, en anderen zullen meer bereid zijn je te helpen.

Jij komt met een kut-excuus, dan moet je niet verwachten dat je op je wenken bediend wordt.
Ik zoek gewoon een opstap om op weg geholpen te worden.. daar helpt zo'n opmerking waarbij iemand 'weer een post' kan toevoegen aan z'n charts niet echt mee...
Ik zie het als een noodzakelijk kwaad om iemand af en toe eens op zijn plaats te zetten. Het mag duidelijk zijn dat ik er niet blij mee ben dat jij het forum zo "gebruikt".

Je moet overigens niet zeiken. Je stelt een wel zeer algemene vraag, geeft bijna geen informatie. Wat verwacht je nou? Dat iedereen volop zijn best gaat doen om je te helpen? Denk je dat ze dat doen als ze eerst vele wedervragen moeten stellen omdat je gewoon te onduidelijk bent? Het is niet mijn schuld dat hier een topic staat waar maar weinig mensen op zitten te wachten.

Helaas voor jou heb ik zoveel affiniteit met dit forum dat ik het niet graag zie verloederen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:41

ThunderNet

Flits!

Ga eens naar de bibliotheek om een boek over Access te lenen...
En dan rustig doorlezen... Misschien heb je deze keer niet alles nodig.. maar de volgende keer heb jij dus ook binnen 10sec. een passende oplossing voor je probleem.. :)

[ Voor 2% gewijzigd door ThunderNet op 02-02-2005 22:38 . Reden: Smiley! ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 10:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Met Access moet het zo te doen zijn, het is een heel gewone, simplistische opzoekfunctie.

Wat betreft de suggestie Excel: vlookup

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:27:
ik moet zeggen dat ik jou nu ook niet met de ultieme oplossing zie komen.. sterker nog, zelfs geen subtiele hint... :(
Hier heb je wat zoekwoorden:
select
query
sql
tutorial
beginner

Daar kom je er wel mee. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:30:
[...]

Ik weet het :) ik weet het.. over het algemeen pluis ik zelf zoveel mogelijk info uit voordat ik iets opzoek c.q. vraag, maar nu kwam ik echt niet op gang... tja... je moet ergens beginnen he
Inderdaad. Maar met de hint en tips hier zou je toch echt wel in staat moeten zijn om het zelf uit te zoeken. Als dit niet lukt dan is dit helemaal niet erg, maar dan is GoT denk ik nog iets te hoog gegrepen. Hier gaan we er vanuit dat je de echte basis zelf onder de knie kan krijgen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.