Ik heb een query die een soortgelijk resultaat kan geven:
Ik wil nu per Emailadres een lijstje weergeven van alle Descriptions bij dat emailadres, als volgt:
From: test@test.com
Car: chevrolet, in new condition
Car: very nice chrysler, $ 500
----------------------------------
From: mail@mail.com
Car: good chrysler as new
Nu heb ik daar de volgende code voor bedacht:
Echter ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar, dat als een e-mailadres meerdere keren voorkomt, alle Descriptions bij dat e-mailadres worden geplaatst.
Met bovenstaande code wordt het lijstje van mail@mail.com wel goed weergegeven, omdat het maar 1 resultaat betreft, maar het andere lijstje toont alleen de laatste description, terwijl ik toch aangeef in de code wat er moet gebeuren, als last_user en de waarde van e-mail gelijk zijn.
Om de een of andere reden wordt de body niet bij elkaar gevoegd.
code:
1
2
3
4
| Email | Client_ID | Search | Description test@test.com | 1 | chevrolet | chevrolet, in new condition test@test.com | 1 | chrysler | very nice chrysler, $ 500 mail@mail.com | 2 | chrysler | good chrysler as new |
Ik wil nu per Emailadres een lijstje weergeven van alle Descriptions bij dat emailadres, als volgt:
From: test@test.com
Car: chevrolet, in new condition
Car: very nice chrysler, $ 500
From: mail@mail.com
Car: good chrysler as new
Nu heb ik daar de volgende code voor bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| last_user = " "
While NOT rsResultaat.EOF
If last_user <> rsResultaat("Email") Then
body = ""
End If
body = body & rsResultaat("omschrijving") & "<br>"
If last_user <> rsResultaat("Email") Then
response.write "From: " & rsResultaat("email") & "<br>"
response.write "Car: " & body & "---------------------------------" & "<br>"
Else
body = body & rsResultaat("omschrijving") & "<br>"
End If
last_user = rsResultaat("email")
rsResultaat.MoveNext
Wend |
Echter ik krijg met geen mogelijkheid voor elkaar, dat als een e-mailadres meerdere keren voorkomt, alle Descriptions bij dat e-mailadres worden geplaatst.
Met bovenstaande code wordt het lijstje van mail@mail.com wel goed weergegeven, omdat het maar 1 resultaat betreft, maar het andere lijstje toont alleen de laatste description, terwijl ik toch aangeef in de code wat er moet gebeuren, als last_user en de waarde van e-mail gelijk zijn.
Om de een of andere reden wordt de body niet bij elkaar gevoegd.
Pay peanuts get monkeys !