Toon posts:

DDR400 2x256MB PC3200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Onlangs heb ik een nieuwe computer aangeschaft welke onder andere is uitgerust met 3.0 Ghz processor... etc en dus 512 MB intern geheugen. Dit geheugen is opgebouwd uit 2 bankjes van 256 MB zodat ik nu gebruik maak van de dual channel functie.

Ik zou graag een extra geheugen van 512 Mb willen plaatsen teneinde de prestaties van de computer te verbeteren.

Nu is mijn vraag; moet ik 1 x 512 Mb plaatsen of 2 x 256 Mb erbij plaatsen om er van verzekerd te zijn om gebruik te kunnen maken van de dual channel functie.

Deze twijfel is bij mij gerezen toen ik het stukje RAM Faq las en daarin werd vermeld dat de modules per paar werden geplaatst. Wanneer ik dus 1 module plaats van 512 MB dan doorbreek ik deze regel.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie,

Stephan

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:38

angerfist-yentl

vake bei te bange!

ik heb eerst wat vraagjes
1 hoeveel geheugen banken heb je ?
2 wat wil je met je pc doen

maar voor daul channel heb je 2 geheugen modules nodig duss je moet je weer 2x 256mb pc 400 nodig
maar dan heb je weer een probleempje je geheugen word naar beneden geklokt pc333 omdat al je geheugen banken vol zijn (niet bij alle moederborden zoww

verschil voel je niet echt hoor (pc333 en pc400)

Vake bei te bange

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Gewoon een reepje van 512 MB. Het heet niet voor niets Dual (=2) - Channel. Dit is omdat het via twee Channels het geheugen aanspreekt. Wanneer deze van dezelfde grootte zijn geeft dat extra prestatie. Zorg er dus voor dat er op het ene channel een reepje van 512 MB komt en op het andere channel je twee reepjes van 256 MB. Dan loopt het geheel zo snel mogelijk!!!

Als je het nog sneller wil hebben (maar dat is niet eens in de orde van procenten te meten) dan zal je je huidige reepjes moeten verkopen en 2x512 MB moeten nemen.

PS Welk mobo heb je eigenlijk???

[ Voor 4% gewijzigd door AJ1815 op 02-02-2005 23:28 ]

Verwijderd

Het beste is dan natuurlijk om dan gewoon 4x 256 te hebben (als je 4 geheugen sloten heb natuurlijk en je je oude geheugen niet weg wil doen) :)
Anders zou je gewoon 2 nieuwe plakken van 512 erbij kunnen nemen en die in Dual Channel zetten.
Ligt er ook maar net aan wat je allemaal met je pc wil doen. :)