crucial balistix tracer, wie heeft er ervaring mee

Pagina: 1
Acties:

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 15:51

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img35.exs.cx/img35/3413/neoimage3hn.jpg

dit zijn de modules waar ik het over heb.

Ik ben nu een beetje uitgegeken op mijn geheugen/max is bereikt en deze modules zijn aardig betaalbaar geworden, 140e voor een 512 mb module;

Ik heb een paar reviews op internet gezien en het ziet er veelbelovend uit.

Nu was mijn vraag heeft iemand hier al ervaring mee want ik ben nu nog aan het twijfelen.

The Sartorialist

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

Exigence

dnkroz

Zit daar niet Hynix op? Ik geloof dat ze net wat trager gingen dan TCCD op dezelfde timings, maar ik kan me vergissen.
Op welk platform ben je ze van plan te gaan gebruiken?

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
ik wil ze gaan gebruiken op mijn amd 64 icm neo2 plat. Ik heb nu een twinmos reep op mijn mobo zitten, maar die wil niet verder dan 221 mhz op 2,3,3,7 gewoone twinmos pc3200 is dat.
Ik weet dat gskill zeer goede modules maakt, maar deze zien er ook nog eens tof uit met die lichtjes.
Volgens mij zijn het micron chips.

The Sartorialist

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Ballastix is altijd Micron, geen idee of ze een beetje presteren :?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
DaWaN schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:28:
Ballastix is altijd Micron, geen idee of ze een beetje presteren :?
Niet altijd, er zit ook vaak hynix op hoor.
Ook al heeft crucial de micron fabriek zowat compleet overgenomen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Voorzover ik weet waren Ballistics Micron chips jah :)

maar van deze revisie weet k het niet ckers.

Gabriël AM5

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-01 21:21
Wat dacht je hiervan dan

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2290

TwinMos Speed Premium DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)

met de CH-5 chips.. zie ook andere OC forum ervan.

Specs

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
In reviews komen deze modules met Micron chips vaak tot zo'n 260/520Mhz. Echter in real life blijken ze ongeveer tot de 250/500 te komen, hoewel er zeker ook uitschieters zijn. Ervan uitgaande dat dit gewoon BallistiX repen zijn met een paar leds erop.
Gskill gaat iig harder.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Renumeration schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:39:
Wat dacht je hiervan dan

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2290

TwinMos Speed Premium DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB)

met de CH-5 chips.. zie ook andere OC forum ervan.
tel er dan ook de kosten van een OCZ DDR Booster bij op aangezien die repen echt niet hard gaan op de standaard MAX. 2,85v die de Neo2 levert.
(of je meot een VIO mod doen)

Gabriël AM5

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Je kan ook de niet-tracer versie kopen, tenzij je die ledjes leuk vindt ;)
Scheelt toch weer een 20€ per latje >:)
Ik ben van plan om de niet-tracer versie aan te schaffen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
De niet tracer leek mij ook een aardige optie die is 119 euro per lat. Maar ik heb het idee dat die niet hoger gaat komen dan pc4000 en volgens mij draai ik standaard ook geen 1t op 2,2,2,5 met deze dingen ben ik na een aantal telefoontjes vandaag achter gekomen.

Twinmos speed premium is ook een optie, maar mijn mobo geeft geen 3,2 volt dus zou ik een ram booster moeten kopen, maar aangezien ik een window mod heb moet ik dat lelijke ding er niet in hebben.

Ben nu Gskill aan het overwegen, die TCCD chips schijnen gruwelijk hard te lopen, leuke kleur heatspreder erop en je hebt volgens mij iets beters dan die balistix.
want die lichtjes zijn wel leuk, maar snel op uitgekeken.
Ik weet dat mijn 3000+ neo namelijk op fsb van 311 kan lopen dat heb ik uitgetest met een maat va me die gskill heeft. icm met mijn 7000b word mijn proc na 3 uurtjes prime niet warmer dan 54 graden dus dat leek me een leuke overclock hoewel met een lagere fsb ik wel betere timings kan instellen waar ik waarschijnlijk voor zal gaan.
Kortom ik wil mijn proc zo rond 2600 mhz laten lopen met 2,2,2,5 geheugen op 250 mhz rond de 2,85 volt zon type geheugen zoek ik die dat aankan, als iemand suggesties heeft graag!

The Sartorialist

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

f.stieger schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:34:
De niet tracer leek mij ook een aardige optie die is 119 euro per lat. Maar ik heb het idee dat die niet hoger gaat komen dan pc4000 en volgens mij draai ik standaard ook geen 1t op 2,2,2,5 met deze dingen ben ik na een aantal telefoontjes vandaag achter gekomen.

Twinmos speed premium is ook een optie, maar mijn mobo geeft geen 3,2 volt dus zou ik een ram booster moeten kopen, maar aangezien ik een window mod heb moet ik dat lelijke ding er niet in hebben.

Ben nu Gskill aan het overwegen, die TCCD chips schijnen gruwelijk hard te lopen, leuke kleur heatspreder erop en je hebt volgens mij iets beters dan die balistix.
want die lichtjes zijn wel leuk, maar snel op uitgekeken.
Ik weet dat mijn 3000+ neo namelijk op fsb van 311 kan lopen dat heb ik uitgetest met een maat va me die gskill heeft. icm met mijn 7000b word mijn proc na 3 uurtjes prime niet warmer dan 54 graden dus dat leek me een leuke overclock hoewel met een lagere fsb ik wel betere timings kan instellen waar ik waarschijnlijk voor zal gaan.
Kortom ik wil mijn proc zo rond 2600 mhz laten lopen met 2,2,2,5 geheugen op 250 mhz rond de 2,85 volt zon type geheugen zoek ik die dat aankan, als iemand suggesties heeft graag!
Gskill gaat nooit 250 2-2-2-5 lopen, ik denk dat je dan 2,5-3-3-8 ofzo moet draaien. Wat je wel weer met Gskill kan doen is 290x9 draaien 1:1 op 2,5-3-3-8, dat is ook razendsnel en je hebt daarvoor niet veel volt nodig (2,85V is genoeg), Gskill lijkt dus de beste keus voor jouw, maar geen spreaders erop doen, dat werkt alleen maar averechts qua OC ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Ik heb de gewone Ballistix, wat jullie zeggen, dat hij niet verder gaat dan PC4000 is helemaal niet waar. Ik draaide ze altijd op 269x9 op mijn 3000+ 64 bit. Ik heb nu G.skill gekocht, omdat ik nou eenmaal het max uit me proc wilde halen. Die doen idd makkelijk rond de 310 mhz, op 2,5-3-3-8, maar die ballistix zijn goedkoop en doen het als een tierelier!

(ik heb ze trouwens nog liggen voor de geintresseerde)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:53:
Ik heb de gewone Ballistix, wat jullie zeggen, dat hij niet verder gaat dan PC4000 is helemaal niet waar. Ik draaide ze altijd op 269x9 op mijn 3000+ 64 bit. Ik heb nu G.skill gekocht, omdat ik nou eenmaal het max uit me proc wilde halen. Die doen idd makkelijk rond de 310 mhz, op 2,5-3-3-8, maar die ballistix zijn goedkoop en doen het als een tierelier!

(ik heb ze trouwens nog liggen voor de geintresseerde)
Heb je 2x512MB? Mocht dat zo zijn, mail me er ff over, zal ik even zien hoe en wat :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1